شناسهٔ خبر: 36981300 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اخاذی مرد مطلقه از همسرش با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی

رییس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری فردی که با هویت کاذب قصد اخاذی از همسر مطلقه‌ی خود با انتشار تصاویر خصوصی وی را داشت، خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» صبح امروز شنبه 23 آذرماه در جع خبرنگاران با بیان این که پلیس فتا همیشه و در همه حال امن‌ترین مرجع برای رسیدگی به جرائم سایبری است، اظهار کرد:‌ چندی پیش خانمی با مراجعه به این پلیس اعلام کرده، فردی با ارسال عکس‌های خصوصی وی او را تهدید کرده است.

وی افزود:‌ شاکیه در ادامه شکایت خود مطرح کرد، فرد ناشناس با عنوان این‌که اقدام به فتوشاپ و انتشار عکس های شخصی شاکیه در شبکه‌های مجازی خواهد کرد، در خواست مبلغ ۲۰ میلیون تومان را داشت.

رییس پلیس فتای یزد در این خصوص، گفت: با توجه به شاغل بودن شاکیه و حضور وی در اجتماع، با بررسی ها و اقدامات فنی پلیسی، متهم که همسر شاکیه بود با توجه به این‌که مبلغ قابل توجهی را بابت مهریه پرداخت کرده با هویت کاذب سعی داشته مبلغ اندک باقیمانده را با تهدید و اخاذی از خود شاکیه اخذ کند، شناسایی و اقدامات لازم جهت دستگیری وی با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی خطاب به کاربران تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی دارای مزایا و فرصت‌های فراوان و بی شماری است، اما در صورت رعایت نکردن ملاحظات ایمنی، قطعا گرفتار شکارچیان فضای مجازی خواهید شد لذا نباید فراموش کرد که فضای مجازی یک فضای اشتراکی است، بر این اساس خود افراد نیز می‌بایست با وسواس بیشتری نسبت به انتشار انواع مختلف محتواها از زندگی شخصی و اسرار خانوادگی خود، اقدام نمایند تا خود را در معرض سوءاستفاده افراد سودجو قرار ندهند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان‌کرد: هرگونه سوء استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است لذا از قرار دادن تصاویر دوستان و یا خویشان خود بدون اطلاع انها در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایید همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نظر شما