شناسهٔ خبر: 36979884 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

قم ،شهر هوشمند: ایران هوشمند

هشت تفاهم نامه بین سازمان فاوای شهرداری قم و ۶ استارت آپ استان قم؛ باحضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، در آغازین شب افتتاح نمایشگاه الکامپ با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ،معاون شهرداری قم، رئیس سازمان هوشمندسازی و رئیس سازمان فاوای شهرداری تفاهم نامه همکاری فاوای شهرداری و استارت آپ های باسلام، نوبتک، میزبان یار،آمیار۲۴، قمیاب و نت نوشت به امضاء رسید.

سید ستار هاشمی ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه الکامپ و حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه خدمات الکترونیک و شهر هوشمند شهرداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها،‌ اظهار داشت: یکی از نکاتی که در صحبت‌های ما با استان قم مطرح شد، توجه ویژه نسبت به دسترسی به داده‌ها است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوع دسترسی شرکت‌ها و مجموعه‌ها به داده‌های دستگاه‌های خدمات رسان به مردم باید مورد توجه باشد که خوشبختانه احساس می شود که این دغدغه به‌صورت جدی در شهرداری قم وجود دارد. این خیلی مهم است چراکه ما سال‌های گذشته در سطح کلان کشور مشکلاتی در این زمینه داشتیم که دستگاه‌ها نسبت به اشتراک و دسترسی به داده‌های خود موضع داشتند.

هاشمی گفت: تغییر ذهنیت و رویکردهای دستگاه‌ها با تبیین اهمیت و ارزش‌افزودۀ اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط وزارت ارتباطات در دو سال گذشته،‌ منجر به اتفاقات بسیار خوبی برای مردم و مجموعه دستگاه‌های مشارکت‌کننده شده و شهرداری‌ها در این زمینه باید پیشگام باشند.

وی با تأکید بر اینکه مطمئن هستم اگر این موضوع اتفاق بیفتد به‌شدت کمک به بحث‌های توسعه شهر قم می‌کند، تصریح کرد: به نظر من این موضوع را باید دنبال کنند تا با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری بتوانند در راستای تسریع در رسیدن به اهداف اسناد بالادستی خود قدم بردارند.

 

نظر شما