شناسهٔ خبر: 36978903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جریمه ۳۰ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ قاچاق کالا و ارز؛ رکورددار پرونده‌های تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از ورود سه هزار و 297 پرونده طی هشت ماه امسال به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: متخلفان پرونده‌های تعزیراتی، محکوم به پرداخت 30 میلیارد و 670 میلیون و 262 هزار تومان جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی هشت ماه امسال سه هزار و 297 پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه که از این تعداد پرونده به سه هزار و 300 پرونده رسیدگی شده، بیان داشت: متخلفان پرونده‌های  تعزیراتی استان محکوم به پرداخت 30 میلیارد و 670 میلیون و 262 هزار تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به تشریح پرونده‌های وارده و مختومه در تعزیرات حکومتی استان خراسان‌جنوبی پرداخت و تبیین کرد: از ابتدای امسال تاکنون 838 پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد 826 پرونده مختومه و بالغ بر 522 میلیون و 228 هزار تومان جریمه برای محکومین صادر شده است.

اشرفی اعلام کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز دو هزار و 176 پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون دو هزار و 186 پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت 30 میلیارد و 68 میلیون و 99 هزار تومان جریمه محکوم شدند.

وی از تشکیل 283 پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد 288 پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت 79 میلیون و 934 هزازر تومان جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیرغیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی و حمل کالای قاچاق را از بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز ذکر کرد.

اشرفی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز است، تشریح کرد:  قاچاق سوخت (نفت سفید و نفت گاز) با یک هزار و 608 پرونده، قاچاق البسه با 194 پرونده، قاچاق پارچه با 99 پرونده و قاچاق سیگار با 89 پرونده بیشترین فراوانی تخلفات وارده در حوزه قاچاق کالا بر حسب نوع کالا را تشیکل داده است.

وی مطرح کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده 17 قانون نظام صنفی، عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن، عرضه و فروش مواد خوردنی که فاقد مجوز ورود یا فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارت می‌باشند توسط شرکت‌های پخش و عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی ازسوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت بیشترین فراوانی پرونده‌های بخش بهداشت، دارو و درمان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از فعالیت 220 اکیپ گشت سیار و ثابت طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی 718 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام شده که در این گشت‌های بازرسی  به 185 واحد تذکر و 199 واحد صنفی پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت دو میلیارد و 749 میلیون و 963 هزار ریال جریمه محکوم شدند.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما