شناسهٔ خبر: 36977181 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین وضعیت استقلال و استراماچونی؛ از آب گل‌آلود ماهی نگیرید

تهران- ایرنا- برخلاف اظهارنظرهای عجیبی که درباره دلیل رفتن استراماچونی از ایران مطرح می شود؛ این سرمربی با دریافت پول خود روز دوشنبه به ایران برخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

۶ روز از رفتن استراماچونی می‌گذرد. سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان تهرانی که به دلیل عدم تعهدات باشگاه استقلال به وعده‌های مالی خود تصمیم گرفت در روز بازی تیمش مقابل پیکان، کشور را ترک کند و حالا خبر می‌رسد در بهترین شرایط ۲ روز دیگر به تهران برخواهد گشت.

طی ین روزها آندره‌آ مصاحبه‌های متعددی را با رسانه‌های خارجی زبان، خصوصا ایتالیایی انجام داد که در رسانه‌های داخلی ابعاد گسترده‌ای داشت و شدیدا پیگیری شد. در این میان بودند مصاحبه‌هایی که نقل قول‌های عجیبی در دل خود داشتند و حتی توسط سرمربی استقلال تکذیب شد.

آخرین خبر همان است که می‌دانید. به هر زحمتی بود و با مساعدت وزارت امور خارجه، سفارت ایران در رم و ... مبلغ ۱۵۹ هزار یورو به حساب استراماچونی واریز شد که البته با توجه به تعطیلی بانک‌های این کشور در روزهای شنبه و یکشنبه، این اتفاق در روز دوشنبه رخ خواهد داد. با این اوصاف استرا روز دوشنبه به ایران برمی‌گردد و در بازی روز پنجشنبه ۲۸ آذر مقابل ماشین‌سازی روی نیمکت تیمش می‌نشیند.

درباره رفتن او از ایران هم دلایل مختلف و گاها عجیبی مطرح شده که حتی بازگو کردن مجدد آن هم درست نیست چرا که پخش کردن این جور شایعات حکم ماهی گرفتن از آب گل‌آلود را دارد. استرا بیش از ۲ ماه بود که دریافتی نداشت و با توجه به بند موجود در قراردادش، فسخ خود را فعالسازی کرد و با رسانه‌ای شدن موضوع تصمیم گرفت از ایران برود تا حق و حقوق خود را دریافت کند. در کنار آن بحث بلوکه شدن حساب‌هایش نیز او را تا حدی ترسانده بود که با رایزنی‌های ایجاد شده، این مشکل برطرف شد و پول او نیز با سازوکاری متفاوت و با کمک عباس عراقچی رفع و رجوع شد.

حالا گویا همه چیز تمام شده است. هم استرا به پول خود رسیده و حتی حدود ۵۰ هزار یورو بیشتر از چیزی که باید می‌گرفته، دریافت کرده است. هم میزان قراردادش از ۲ سال به یک سال کاهش پیدا کرده و او می‌تواند خردادماه استقلال را ترک کند. استرا بعد از کسب نتایج خوب با استقلال و صدرنشینی موقت و با استفاده از تعلل مدیریت باشگاه استقلال و محبوبیتش نزد هواداران، به تمام خواسته‌های خود رسید. خواسته‌هایی که بعضی از آنها به حق بود و بعضی دیگر خیر.

استقلال امروز مقابل شاهین روی نیمکت سرمربی و مربی ندارد و احتمالا توسط کادر پزشکی، مربی دروازه‌بان‌ها و آنالیزورها اداره خواهد شد. حتی جواد زرینچه نیز به عنوان سرپرست کنار تیم حضور ندارد و باید دید تیم بدون سرمربی، مربی و سرپرست به مصاف شاهینِ قعرجدولی برود.

نظر شما