شناسهٔ خبر: 36976279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سالجاری:

بهره برداری از 60 واحد تولیدی جدید در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی: ازابتدای سال، تاکنون ۶۰ واحد صنعتی و تولیدی جدید در استان به بهره برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ گفت: آمره ، مجموع سرمایه‌گذاری در این ۶۰ واحد تولیدی را بیش از هزار و 300 میلیارد ریال است عنوان کرد، که از سوی بخش خصوصی تامین و در این واحدها سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: با بهره برداری از این واحدها 800 فرصت شغلی جدید امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده که بیانگر ظرفیت این شهرک‌ها در ایجاد اشتغال و تولید است.

وی در ادامه گفت: 190 قرارداد واگذاری زمین به میزان 136هکتار امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان  مرکزی هدفگذاری شد که تا کنون 155 قرارداد منعقد و 90 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده و این شرکت در تمامی شاخص‌ها پیش‌تر از برنامه‌های خود حرکت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با توجه به اینکه اینکه بیشترین واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی درنیمه دوم هر سال انجام می شود افزود: تا کنون شرایط استان بسیار مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از تمامی برنامه‌های خود جلوتر باشد.

آمره گفت: تقویت و حمایت از صنایع کوچک به عنوان عامل توسعه صنعت کشور از خواسته‌های اصلی مقام معظم رهبری است و دولت تدبیر و امید نیز در دوره فعالیتش به خصوص ۲ سال اخیر اقدامات موثری در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ، علمی‌تر بودن و چابک‌تر بودن را شاخصه اصلی صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این بخش نیز بسیار کمتر از صنایع بزرگ است و با سرمایه‌ای اندک می توان یک واحد تولیدی را راه اندازی و برای حداقل ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

آمره استقرار 35 واحد مشاوره‌ای در ساختمان کسب و کار استان مرکزی در اراک ، ارایه خدمات آموزشی در بخش‌های مختلف فنی، مدیریتی و مالی به صنایع کوچک ، شناسایی 13 نیاز فناورانه و تامین پنج نیاز ، شناسایی 15 واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن و اضافه شدن هشت واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت شهرک‌های استان مرکزی در راستای تسهیل‌گری امور فعالان این عرصه عنوان کرد.

30 هزار نیروی انسانی در 2 هزار و 964 واحد صنعتی در 33 شهرک و ناحیه صنعتی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی با بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ چهارمین قطب صنعت کشور است.

نظر شما