شناسهٔ خبر: 36975616 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​فرامرز کچویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا مطرح کرد:

ترویج عادت کتاب‌خوانی در رادیو محلی «کاج»

مدیر رادیو کاج با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌ رادیو «کاج» برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه2 گفت: هدف از انجام این فعالیت، ایجاد درک فرهنگ کتابخوانی در ذهن مردم است تا مخاطبان بتوانند با کتاب انس بگیرند.

صاحب‌خبر -
 
فرامرز کچویی، کارشناس رسانه و مدیر رادیو کاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره روند برگزاری فعالیت این رادیویی در منطقه2 تهران گفت: کانون رسانه در سرای محله بهرود منطقه2 تهران(سعادت‌آباد)، حدود 8 ماه است که برنامه‌‌ای را تحت عنوان «با من ورق بزن» برگزار می‌کند. در این کانون، رادیو محلی «کاج» وظیفه ترویج فرهنگ کتابخوانی را دارد.

وی افزود: کانون رسانه تابه‌حال چهار نشست کتابخوانی برگزار کرده‌است که در هر جلسه آن تعدادی از کتاب‌های منتخب خوانده می‌شود.

کچویی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌ رادیو «کاج» برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه اظهار کرد: در جلسات کتاب‌‌خوانی، کتاب‌ها نقد و بررسی نمی‌شود؛ بلکه فقط خوانده می‌شود. هدف کانون رسانه از انجام این فعالیت، ایجاد درک فرهنگ کتاب‌خوانی در ذهن مردم است تا مخاطبان بتوانند با کتاب انس بگیرند و به‌عنوان یک عادت روزانه به انجام آن بپردازند.
مدیر رادیو کاج با بیان اینکه در هر جلسه کتاب‌خوانی، تعداد بسیاری از علاقه‌مندان حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: ما با تشویق و دعوت مخاطبان به این برنامه، می‌خواهیم یک دورهمی کتاب‌خوانی برگزار کنیم تا بتوانیم آثار با ارزش ایران و شاهکارهای جهانی را بخوانیم. همچنین در تلاش هستیم تا این رفتار را به‌عنوان یک عادت محلی در منطقه2 و دیگر مناطق تهران گسترش بدهیم.

کچویی ادامه داد: تلاش ما بر این است که رادیو کاج به صورت آنلاین و آفلاین به کار خود ادامه بدهد تا به‌راحتی در دسترس علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی قرار بگیرد. همچنین، ما از استعدادهای برتر حوزه گویندگی و مجری‌گری برای تولید کتاب صوتی دعوت خواهیم کرد تا ما را در مسیر تولید کتاب‌های صوتی همراهی کنند.

وی افزود: به دلیل فعالیت در حوزه رسانه، تلاش کرده‌ایم تا در قدم‌های بعدی با چهره‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 تهران کار کنیم و از آن‌ها در ترغیب و تشویق مخاطبان به این فرهنگ کمک بگیریم.

مدرس ژورنالیسم رادیویی بیان کرد: کتاب‌های بسیاری در این کانون با حضور علاقه‌مندان خوانده می‌شود که انتخاب آن‌ها بر اساس رویدادهای تقویمی همچون سالروز تولد مفاخر یا مشاهیر ایران و یا علاقه‌مندی مخاطبان انجام می‌شود.

کچویی با اشاره به ادامه فعالیت رادیو کاج در کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: با برخی از کتاب‌فروشی‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و خوانش کتاب‌ها توافق کرده‌ایم تا بتوانیم ضمن رشد و ارتقای این فرهنگ، کتاب‌های مفید و خواندنی را به مخاطبان معرفی کنیم.

نظر شما