شناسهٔ خبر: 36971760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پرداخت ۷۵ درصد مطالبات کشاورزان سویاکار گلستانی

50049

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون 559 میلیارد ریال از بهای سویای تحویلی، به حساب بانکی کشاورزان استان واریز شده است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا علی‌محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از شروع خرید تضمینی دانه روغنی سویا تاکنون بیش از ۲۷ هزار تن از این محصول به ارزش ۷۴۶ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال در استان گلستان خریداری شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا از کشاورزان، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت، ۲۹ هزار و ۶۳۳ ریال خریداری می شود که حداکثر ناخالصی قابل قبول دانه سویا جهت خرید تضمینی ۸ درصد و همچنین حداکثر رطوبت مجاز برای این دانه روغنی ۲۰ درصد است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان بیان کرد: ۱۴ مرکز خرید تضمینی سویا در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن، کردکوی، گرگان، علی آبادکتول، رامیان، گنبدکاووس و گالیکش پیش بینی شده است که با به کارگیری تمامی پتانسیل ها و امکانات از قبیل نرم افزاری و سخت افزاری، آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا از کشاورزان گلستانی هستند.

علی‌محمدی درخصوص پرداخت بهای محصول گفت: تاکنون ۵۵۹ میلیارد ریال از بهای سویای تحویلی، از مرکز به حساب بانکی کشاورزان واریز شده است که این مقدار ۷۵ درصد مطالبات کشاورزان تحویل دهنده دانه روغنی سویا به مراکز خرید تضمینی را شامل می شود. مابقی مطالبات سویاکاران به تدریج از مرکز به حساب بانکی اعلامی آنها واریز می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انتظار می رود بیش از ۲۸ هزار تن دانه روغنی سویا از حدود ۱۸ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت سویا از کشاورزان خریداری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما