شناسهٔ خبر: 36970694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در هفته ای که گذشت

ایلام- ایرنا- استان ایلام در هفت روز گذشته از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آذرماه هفته آرامی را پشت سر گذاشت که البته باز هم موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اهم و شاکله اصلی اخبار استان را تشکیل داد.

صاحب‌خبر -

با پایان یافتن مهلت ثبت نام در ۱۶ آذرماه در مجموع ۱۲۹ نفر برای تصاحب سه کرسی سهم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

هرچند موضوع انتخابات عمده مطالب فضای مجازی را به خود اختصاص داده اما در کنار مساله انتخابات انتشار چهار مطلب در شبکه های اجتماعی بازتاب و بازنشر گسترده ای داشت.

موضوع تدفین بانویی کهنسال در آرامستان عمومی شهر ایلام، مشاهده قرص در کیک های خوارکی و هشدار دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، بازگشت جوان توانخواهی که اشتباهی و تصادفی به افغانستان سفر کرد و شیوع آنفلوآنزا در استان و مرگ کودکی شیرخوار به علت ابتلا به آنفلوآنزا از مهمترین مباحث مورد طرح در فضای مجازی بود.

دیدار استاندار ایلام با نمایندگان احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا با محوریت انتخابات و برگزاری رزمایش رزمی گردان های بیت المقدس و کوثر و سفر رییس فدارسیون ورزش های همگانی به استان آغاز ثبت نام مسکن افراد فاقد مسکن از دیگر رویدادهای خبری استان ایلام در هفته گذشته بود.

بسته شدن پرونده ثبت‌نام انتخابات مجلس در ایلام با ۱۲۹ نفر

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجموع داوطلبان در این استان به ۱۲۹ نفر رسید و پرونده ثبت‌نام بسته شد.

محمد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۹۴ داوطلب در حوزه شمالی و ۳۵ نفر نیز در حوزه جنوبی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی از تعداد کل ثبت‌نام شدگان ۱۲۴ مرد و پنج نفر زن هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: به ازای هر کرسی در حوزه انتخابیه شمال استان ایلام ۴۷ داوطلب و در حوزه جنوبی استان ۳۵ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار ایلام: افراط و تفریط به دو جناح مطرح کشور آسیب رسانده است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه همواره افراط و تفریط به دو جناح سیاسی مطرح کشور ضربه زده است، گفت: در این شرایط نیازمند وحدت و برادری بیشتر هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه پنجشنبه در دیدار با احزاب و فعالان سیاسی اصلاح طلب ایلام افزود: تاریخ آموزنده است و درس ها برای جریانات سیاسی دارد اگر به دقت در آن تامل کنیم.

وی یادآور شد: دولت اول حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عملکرد موفقی داشت، دولت دوم هم خوب شروع کرد تا تحریم های ظالمانه و اتفاقات پس از آن باعث و بانی مشکلات شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت را باید همراه با محدودیت ها و شرایط زمانی مورد قضاوت قرار داد، اظهار داشت: تخریب های زیادی علیه دولت صورت گرفت تا جایی که بسیاری از دستاوردهای دولت را در ذهن مردم معکوس جلوه دادند.

استاندار ایلام: حفظ وحدت کلیدی ترین ابزار مقابله با دشمنان است

استاندار ایلام گفت: امروز در شرایطی که دشمن بصورت تمام عیار جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت و کشور به راه انداخته حفظ وحدت و اتحاد بین گروه ها، جناح ها، مردم و مسئولان در مقابل دشمنان یک اصل کلیدی است.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در دیدار جمعی از نمایندگان جریان فکری اصولگرایی استان ایلام اظهار داشت: جناح اصولگرا و اصلاح طلب در بیان مباحث سیاسی و اجتماعی با درک درستی از شرایط امروز کشور زمینه ساز مشارکت فعال با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو شوند.

وی افزود: این ۲ طیف جریان فکری باید اول نظام و تمامیت ارضی کشور را در نظر داشته باشند و سپس با برنامه ریزی درست و واقع بینانه راه را برای ورود نیروهای اصلح، کاردان و پاک باز و از ورود نیروی ضعیف، ناتوان و ناخالص به سیستم جلوگیری کنند.

افزایش ۳۰ درصدی داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه دهلران

رییس حوزه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۷ نفر در این حوزه انتخابیه داوطلب شرکت در این انتخابات شده اند، گفت: تعداد داوطلبان به نسبت دوره گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مجید عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۳۶ نفر مرد و یک نفر زن هستند که در میان مردان نام نویسی شده یک روحانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد داوطلبان این دوره مرد هستند، افزود: از این تعداد ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۶ نفر دکترا، ۲۸ نفر کارشناسی ارشد و یک نفر مدرک کارشناسی دارد.

وحدت و همدلی هیات‌های اجرایی و نظارت ایلام تا پایان انتخابات ادامه می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با تلاش استاندار ایلام، همدلی و وحدت بسیار خوبی هیات‌های اجرایی و هیات‌های نظارت در این استان ایجاده شده است و دنبال این هستیم که این وحدت و همدلی تا پایان برگزاری انتخابات ادامه پیدا کند.

محمد نوذری روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام در جمع رییس و کارکنان ایرنا ایلام اظهار داشت: هیچگونه اختلافی بین هیات‌های اجرایی و نظارت در این استان وجود ندارد و آنچه برای همه اعضای ستاد انتخابات استان مهم است حضور پرشور، آگاهانه و شجاعانه مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی تاکید کرد: این شرایط باعث شد ایلام جزو اولین استان‌هایی در کشور باشد که هیات‌های اجرایی آن بدون هیچگونه مشکل و اختلافی تشکیل شود.

یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

 سعید شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کالا به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش افزایش داشته است.

وی افزود: مهمترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص کیک های خوراکی

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مردم استان خواست نسبت به عرضه و مصرف کیک های خوراکی که حاوی قرص های مشکوک است، توجه ویژه کنند.

در این بیانیه آمده است، بر اساس بررسی های انجام شده وجود قرص و کپسول در کیک‌های خوراکی،‌ به خط تولید این محصولات مربوط نبوده و  پس از تولید بصورت جاگذاری و یا تعویض کیک های داخل بسته بندی، انجام شده‌است.
 این بیانیه می افزاید: موردی که ناشی از مصرف این موارد بوده و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اعلام کرد: با توجه به اینکه مداخلاتی با انگیزه های خاص در سطح توزیع و عرضه اتفاق افتاده است در موارد مشاهده شده کلیه فرایند توزیع و عرضه مورد بررسی کامل قرار گرفته است و پیگیری ها ادامه دارد .

افزایش ۳۵ درصدی تردد کامیون از مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: تردد کامیون از مرز مهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته که نشان‌ دهنده رونق تجارت در این مرز مهم است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از ۷۱ هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی به گمرک ایلام وارد شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی میزان کالاهای صادراتی از مرز مهران را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی به عراق از لحاط حجمی نیز افزایش یافته است.

بودجه سال آینده ایلام از ۹ استان کشور بیشتر است

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۹۹ توسط رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی، گفت: مجموعه رایزنی‌های مسوؤلان و در راس آنها استاندار ایلام سبب شد با وجود شرایط سخت مالی کشور و منفک کردن سهم عمده درآمدهای نفتی از بودجه ۹۹، بودجه این استان بالاتر از ۹ استان کشور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، آیت قیصربیگی روز سه‌شنبه اظهار داشت: ایلام کوچک‌ترین استان کشور از بعد جمعیتی در توزیع بودجه ۹۹ است اما در توزیع اعتبارها در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد.

وی یادآور شد: در این لایحه مجموع اعتبارهای استان از منابع مختلف در بودجه ۹۹ معادل هزار میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان است که این میزان نسبت به سال ۹۸ که یک هزار میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بوده ۱۸.۷ درصد رشد داشته است.

شناسایی یک هزار و ۱۰۰ بازی بومی و محلی در ایران

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی گفت: یک هزار و ۱۰۰ نوع بازی بومی محلی در کشور شناسایی شده که در قالب یک اطلس تاکنون ۳۴۰ بازی با یک هزار صفحه به چاپ رسیده است.

غلامرضا جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اطلس با هدف معرفی بهتر و بیشتر بازی‌های بومی ایران در جهان تدوین و با حضور نماینده یونسکو در قزاقستان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه طی مجلد های بعدی بازی های باقیمانده نیز مستند سازی می شوند، افزود: با توجه به شرایط بازار برای معرفی ۳۴۰ بازی در کتابی با یک هزار صفحه بیش از ۲۵۰ میلیون ریال هزینه داشته و از این رو مستندسازی همه بازی ها نیازمند کمک های ویژه است.

ورزش‎های بومی محلی میراث ناملموس فرهنگی استان‎ها هستند

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی گفت: ورزش های بومی محلی در هر استانی بعنوان میراث ناملموس فرهنگی باید ارج نهاده شوند و از نسلی به نسل دیگر انتقال یابند.

غلامرضا جعفری روز یکشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان ایلام اظهار داشت: بدنبال استفاده از مواهب و کارکردهای علمی برای تقویت بازی های بومی محلی هستیم و در تلاشیم شرایط را به سمت توسعه مهارت های حرکتی با اولویت مهارت زندگی پیش ببریم.

برداشت سه میلیون و ۵۰۰ تن مواد معدنی در ایلام

رییس نظام مهندسی معدن ایلام از فعال بودن ۵۷ معدن در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان برداشت شده است.

هدایت اسدی روز یکشنبه در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون ۸۷ معدن در استان وجود دارد که ۵۷ مورد آنها فعال است و برای هر معدن یک نفر کارشناس ثابت تعیین شده که این تعداد اشتغال رقم قابل ملاحظه ای است.

وی  افزود: اکنون ۲۸۰ نفر از اعضای نظام مهندسی معدن در زمینه اکتشاف و استخراج فعالیت دارند و سال گذشته چهار میلیون و ۹۰۰ تن مواد معدنی از معادن استان استحصال شده اشت.

امام جمعه ایلام: تخریب رقیب شایسته داوطلبان نمایندگی مجلس نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: داوطلبانی که رقبا یا حزب مخالف خود را تخریب می کنند، شایستگی انتخاب و رفتن به مجلس شورای اسلامی را ندارند و مردم در جریان انتخاب به عملکرد و رفتار کاندیداها و هواداران آنها دقت نظر کافی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: داوطلبان باید فقط خود، توانایی، برنامه ها، اهداف، اقدامات مد نظرشان را به مخاطبان معرفی کنند و در صدد تخریب دیگر رقبا نباشند.

وی افزود: همچنین باتوجه به شرایط نامساعد و نامطلوب معیشتی و اقتصادی جامعه کاندیداها نباید برای تبلیغات ریخت و پاش و هزینه های آنچنانی کنند بلکه با درک شرایط موجود جامعه هزینه های تبلیغات انتخابات را به حداقل ممکن برسانند.

استاندار ایلام: هدف واقعی دشمن چندپاره کردن ایران اسلامی است

استاندار ایلام گفت: تلاش جبهه استکبار و حامیان خارجی و داخلی آنها تسلط به ایران اسلامی با هدف تجزیه و چندپاره کردن کشور است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آیین برگزاری رزمایش رزمی گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: در جریان ناآرامی های حاصل از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بعد از ۶ سال سکون در قیمت آن، آمریکا و استکبار جهانی تمام سعی خود را کردند تا با برنامه ریزی و مدیریت اغتشاش ها توسط عوامل نفوذی خود، اوضاع را به سود جبهه استکبار تغییر و نگرانی های مردمی را به حاشیه ببرند.
وی افزود: اما بار دیگر حضور پرشور و بابصیرت مردم در صحنه باعث شد ناآرامی ها و اغتشاش های برنامه ریزی شده دشمن راه به جایی نبرد و مردم باز هم وفاداری خود به نظام و انقلاب را به جهانیان به ویژه آمریکا و ایادی دشمن اثبات کردند.

بیمارستان مصطفی خمینی ایلام برای رسیدگی به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا تجهیز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه از زمان شروع موج جدید آنفلوانزا تاکنون ۲۵۰ نفر در استان مبتلا به آنفولانزا شده اما هیچ بیماری بر اثر این ویروس فوت نشده است، گفت: بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) شهر ایلام برای رسیدگی به این بیماران تجهیز شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: این بیماری هر ساله شیوع دارد اما امسال با توجه به تغییر ماهیت ویروس شدت گرفته است و با این وجود جای هیچ نگرانی برای درمان آن در سطح کشور وجود ندارد.

وی افزود: امسال برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه توزیع واکسن از شهریور تا پایان مهرماه در سراسر کشور واکسن آنفوانزا توزیع شده است.

دانشگاه علوم پزشکی فوت کودک ایلامی بر اثر آنفلوانزا را تکذیب کرد

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تکذیب خبر فوت کودک ایلامی در اثر آنفلوانزا گفت: مرگ این کودک در اثر این بیماری نبوده است.

محبوب رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودک شیرخواره به دلیل بیماری اسهال و استفراغ در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام بستری شده و پس از مدتی فوت کرده است.

وی تاکید کرد: علت اصلی بیماری این کودک غیر از آنفلوانزا بوده و مرگ وی هیچ ربطی به این بیماری ندارد.

شهرداری ایلام عدم تدفین متوفی بدلیل بدهی را تکذیب کرد

روابط عمومی شهرداری ایلام عدم تدفین متوفی به دلیل پرداخت نکردن هزینه کفن و دفن را تکذیب و اعلام کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

روز گذشته اخباری مبنی بر عدم دفن جسد یک میت به دلیل نداشتن توان مالی از سوی شهرداری ایلام در یک کانال خبری فضای مجازی ایلام منتشر شد.

روابط عمومی شهرداری ایلام در جوابیه‌ای اعلام کرد:

روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه جاری جسد ‌مجهول‌الهویه از طریق خانه سالمندان آسایش تحویل سردخانه سازمان آرامستان شهرداری ایلام شد که در تاریخ ۱۶ آذرماه دستور مرجع قضایی مبنی بر عکس‌برداری و تهیه نمونه دی ان ای و تلاش در جهت پیدا کردن خانواده متوفی به کلانتری ظرف مدت ۱۰ روز صادر شد.

نوجوان معلول ایلامی به وطن بازگشت

حامد نوجوان کر ولال ایلامی بعد از حدود یک ماه رنج و در به دری از سفر ناخواسته افغانستان روز یکشنبه به وطن بازگشت.

حامد اهل شهرستان ملکشاهی استان ایلام که مادرزادی کرو لال است ۲۰ آبانماه امسال به قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را ترک می‌کند اما در شهر خرم‌آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان به عنوان تبعه افغان دستگیر می‌شود.

وی سپس به اردوگاه ابراهیم‌آباد محل اسکان اتباع افغان در شهرستان اراک منتقل و از آنجا به افغانستان فرستاده می‌شود.

استاندار ایلام: مدیران به بخش خصوصی میدان دهند

استاندار ایلام از مدیران بخش دولتی خواست که به بخش خصوصی میدان داده و با کاهش تصدی‌گری مقوله نظارت را به بهترین شکل انجام دهند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برخی از مدیران اعتقادی به بخش خصوصی ندارند که نیاز است این دیدگاه خود را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: هیچ دلیلی ندارد وقتی بخش خصوصی مجوز دارد دولت کار اجرایی کند، دولت باید کار نظارت را به همراه دستگاه‌های اطلاعات و بازرسی انجام دهد و کار اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کند.

ظرفیت ثبت نام طرح مسکن ملی در ایلام تکمیل شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن امروز سه شنبه در این استان آغاز و با گذشت چند ساعت ظرفیت تکمیل شد.

علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تکمیل ظرفیت ۱۰۰ درصدی سهم این استان در روز نخست ثبت نام این طرح، اظهار داشت: بر اساس اعلام سامانه ثبت نام طرح ملی مسکن در حال حاضر نیز ظرفیت دیگر شهرهای استان تکمیل شده است.

وی افزود: زمان ثبت نام در طرح مسکن ملی از ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۹ آذرماه آغاز و در کمتر از چند ساعت ظرفیت ثبت نام در ایلام به اتمام رسید.

صاعقه ۵۰ راس گوسفند را در دهلران تلف کرد

جانشین انتظامی دهلران گفت: بر اثر برخورد صاعقه تعداد ۵۰ راس از گوسفندان یک دامدار اهل پهله زرین آباد تلف شدند.

سرهنگ سید مختار باویر روز سه شنبه  اظهار داشت: روز گذشته با ورود سامانه تندری و رگباری به شهرستان شاهد تلفات احشام یکی از دامداران پهله زرین آباد شهرستان دهلران بودیم.

وی افزود: در پی تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد صاعقه با گله احشام در "پهله زرین آباد" بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی زرین آباد جهت بررسی موضوع به محل اعزام و مشخص شد ۵۰ راس گوسفند در این حادثه تلف شده است.

جایگزینی شن و ماسه بجای پوشاک در گمرک مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ماموران این مجموعه موفق شدند کامیونی را توقیف کنند که بجای صادر کردن پوشاک به عراق در حال انتقال شن و ماسه به این کشور بود.

روح الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک محموله پوشاک که از سایر گمرکات برای انتقال به عراق اظهار شده بود توسط برخی افراد سودجو با توجه به قیمت بیشتر آن در داخل کشور تخلیه و به جای آن شن و ماسه جاسازی و در حال انتقال به عراق بود.

وی افزود: با هوشیاری ماموران گمرک و پس از بررسی مدارک مشخص شد محموله پنج هزار و ۳۴۰ کیلوگرمی پوشاک تخلیه شده و بجای آن شن و ماسه به شکل پلمب شده ای جاسازی شده است.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: پرونده ای در این زمینه تشکیل و تحویل مسئولان مربوطه شده است.

گالری دائمی گلیم نقش برجسته در ایلام افتتاح می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: گالری دائمی گلیم نقش برجسته بزودی در کنار دبیرخانه شهر ملی گلیم بازارچه صنایع دستی ایلام افتتاح می شود.

عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا اظهار داشت: این گالری با هدف عرضه گلیم نقش برجسته با توجه به انتخاب ایلام بعنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته در کنار دبیرخانه شهر ملی گلیم راه اندازی می شود.

وی افزود: بیش از چهار هزار بافنده گلیم در استان ایلام در ۵۲ کارگاه تولید گلیم فعالیت دارند.

مربی شهرداری بم: داوران جوان برای بازی های سبک سوت بزنند

مربی تیم فوتبال شهرداری بم کرمان گفت: میدان دادن به داوران جوان برای کسب تجربه ضروری است اما این افراد باید در باز ی های سبک سوت بزنند.

مرضیه جعفری روز جمعه در حاشیه دیدار با تیم پالایش گاز ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیدار تیم فوتبال پالایش گاز ایلام و شهرداری بم کرمان در حالی برگزار شد که هر ۲ تیم جزو سه تیم برتر جدول بودند.

وی افزود: با توجه به حساس بودن بازی و رقابت نزدیک بین این ۲ تیم باید از داوران باتجربه برای برگزاری چنین بازی هایی استفاده شود.

رتبه برتر مسابقه‎های محاسبات ذهنی جهانی به دانش‎آموز ایلامی رسید

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام از درخشش یکی از دانش آموزان شهر ایلام در مسابقات علمی جهانی خبر داد و گفت: رتبه برتر مسابقه‎های محاسبات ذهنی جهانی به دانش‎آموز ایلامی رسید.

مهدی مومنی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فاطمه آل احمد دانش آموز پایه اول مقطع متوسطه اول مدرسه نمونه مرضیه ایلام در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی یو سی مس در سطح المنتری موفق شد با پشت سر گذاشتن تمامی رقیبان خود به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یابد.

نظر شما