شناسهٔ خبر: 36970371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم ترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران - ایرنا- توزیع ۱۸ میلیون تن کاغذ وارداتی بین نشریات، توصیه کدخدایی به هیات های اجرایی انتخابات برای بررسی صلاحیت ها، تاخیر دوباره مذاکرات طالبان و آمریکا و تاکید سازمان ملل بر تسریع روند فرایند سیاسی حل بحران یمن از جمله مهمترین اخبار ۱۲ ساعت گذشته ایرنا بو

صاحب‌خبر -

داخلی

****

ساوه - وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی از واردات ۱۸ میلیون تن کاغذ از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: این میزان با هماهنگی معاونت‌های وزارتخانه میان نشریات توزیع خواهد شد و تا دو ماه آینده شرایط بهتری از این نظر خواهیم داشت.

تهران- سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اعلام آغاز به کار هیات‌های اجرایی، نوشت: هیأت‌های اجرایی باید در بررسی سوابق و صلاحیت داوطلبان، دقت کافی داشته باشند، مبادا حق مردم و داوطلبان تضییع شود.

تهران- رییس سازمان سینمایی، گفت: فیلم کوتاه، مستند و انیمیشن جزو اولویت‌های سازمان سینمایی در اوایل سال اعلام شد و این در نسبت بودجه‌های آنها کاملا قابل پیگیری است.

تهران – معاون امورعمرانی استانداری تهران از تعطیلی زنگ ورزش مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی به غیر از مدارس شهرستان های شرق این استان در روز شنبه خبر داد.

خارجی

*****

تهران- به دنبال حمله به پایگاه هوایی بگرام آمریکا، خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز جمعه گفت: مذاکرات آمریکا و طالبان دوباره به تعویق افتاد.

نیویورک- نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، از رهبران جنگ در یمن خواست تا به امیدشان برای پیروزی نظامی در این درگیری پایان دهند و به حرکت در مسیر راه حل سیاسی، سرعت بخشند.

تهران- در پی وقوع طوفان شدید روز جمعه در بخش جنوبی فرانسه برق ۲۲۰ هزار خانوار فرانسوی قطع و یک نفر جان خود را از دست داد. 

تهران - هزاران الجزایری در چهل و سومین "جمعه اعتراض"، نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشورشان و پیروزی "عبدالمجید تبون" نخست وزیر اسبق در دوره "عبدالعزیز بوتفلیقه" در مرکز و دیگر شهرهای الجزایر تظاهرات کردند.

تهران - دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با ابراز نگرانی از قانون جدید شهروندی هند اعلام کرد که این قانون با نادیده گرفتن مسلمانان از اساس تبعیض آمیز است. 

کابل - عبدالله عبدالله رهبر تیم "ثبات و همگرایی" از هواداران خود در هفت استان افغانستان خواست که به کارمندان کمیسیون انتخابات اجازه دهند تا آرای صندوق ها را باز شماری کنند.

تهران - آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه خواستار حمایت بیشتر از آوارگان افغان شد و اعلام کرد که افغان ها بزرگترین گروه پناهجویانی هستند که وارد اروپا می‌شوند. 

تهران- حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن روز جمعه اعزام نیروهای دفاعی این کشور به دریای عمان و تنگه باب المندب را تصویب کرد. 

تهران - پنج جوان فلسطینی روز جمعه در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت در مناطق مرزی باریکه غزه به دست نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

تهران- تارنمای امریکایی «یو اس ان نیوز» گزارش داد، به دنبال وارد شدن آسیب جدی به یکی از پهپادهای نظامی از نوع "آر کیو ۴ گلوبال هاوک"، ناوگان دریایی امریکا مستقر در خلیج فارس از هر زمان دیگر آسیب پذیرتر شده است.

تهران- "محمد علی الحوثی"رییس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد شنبه گفت: اظهارات مقام‌های سعودی مبنی بر توقف جنگ در یمن تنها جنبه رسانه‌ای داشته و هیچ مصداق واقعی ندارد.

تهران- رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، تشکیل نشدن کابینه برای دومین بار و بحران سیاسی رژیم تل‌آویو در یک سال اخیر، سیستم بهداشت و درمان این رژیم را به ورطه نابودی کشانده است.

نظر شما