شناسهٔ خبر: 36970298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مجموع یارانه پرداخت شده به مطبوعات در ۹ماهه امسال تنها ۱۳درصد است

ساوه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجموع یارانه پرداخت شده به مطبوعات کشور در ۹ماهه امسال تنها ۱۳درصد بوده که در مقابل مشکلات و بحران های کنونی نشریات چاپی پاسخگو نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی شامگاه جمعه دردومین روز از سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در ساوه اظهار داشت: مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکصد مورد به ۳۶ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با امنیت شاغلان خبرنگار بیان کرد: در این راستا دولت لایحه سازمان نظام رسانه ای را مطرح کرده که به عنوان نظام صنفی از حوزه خبرنگاران حمایت می کند.

 صالحی بیان کرد: از تیر ماه و مرداد ماه  سال جاری مسیر روان تری در بحث تامین کاغذ پیدا کردیم و در حال حاضر برای واردات ۴۶ میلیون تن کاغذ تامین اعتبار صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از مجموعه تقاضاها حدود ۱۷ الی ۱۸ تن واردات کاغذ در زمینه مطبوعات، تحریر و رول صورت گرفته است.

صالحی در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: در دو سال اخیر تعداد بیمه شدگان خبرنگاری به دوبرابر افزایش پیدا کرده اما نمی توان گفت راضی کننده است و در صدد هستیم تعداد را بالا ببریم.

وی گفت: با افزایش پهنای باند اینترنت در یک فاصله سه الی چهار ساله یک شوک ارتباطی را داشتیم و گسل های ارتباطی را در نظام اطلاع رسانی و ارتباطی ما پدید آورده است و مطبوعات کاغذی ما از این بابت گرفتار اختلال شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: میانگین مصرف اینترنت در کشور در روز ۱۷۵ دقیقه و در استان مرکزی ۱۹۹ دقیقه می باشد و می توان گفت بخش قابل توجهی از استفاده اینترنت در فضای رسانه ای اتفاق می افتد و مشکلاتی را برای مطبوعات کاغذی، کلاسیک و سنتی به وجود آورده است.

صالحی بیان داشت: امسال علی رغم محدودیت های منابع مالی در بیش از ۲۰ استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: تفاهم نامه مسکن وزارت ارشاد مرحله مقدماتی را طی می کند و پیش نویس آن در مراحل نهایی است و حوزه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را شامل می‌شود.

نظر شما