شناسهٔ خبر: 36969720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقتدار کشور ضامن پایبندی قدرت‌های جهانی به تعهداتشان خواهد بود

حسن کامران گفت: اروپایی‌ها تا زمانی‌که قدرتی در ما نبینند و منافع‌شان به خطر نیفتد به انجام تعهدات خود مقید نخواهند بود؛ لذا باید با کاهش ۱۰۰ درصدی تعهداتمان در برجام به آن‌ها تفهیم کنیم که وابسته به آن‌ها نیستیم.

صاحب‌خبر -

سحسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص بی‌توجهی اروپایی‌ها نسبت به انجام تعهداتشان در قبال توافق برجام، اظهار داشت: ما نباید بیش از این در انتظار همکاری اروپایی‌ها که در حقیقت از هم‌پیمانان سرسخت آمریکا هستند، بمانیم؛ چراکه آن‌ها تحت هیچ شرایطی منافع حداکثری خودشان را که به ازای تعامل با آمریکا به دست می‌آورند، قربانی تعامل با کشور‌های دیگر نمی‌کنند.

این مقام مسوول افزود: کسانی که در داخل کشور از حامیان تعامل با غرب تحت عنوان توافق برجام هستند، اگر به میزان توجه اروپایی‌ها به اظهارنظر‌ها و مشورت‌های دولتمردان آمریکایی، به ظرفیت‌های داخلی و توانایی‌های بالقوه نسل جوانمان توجه می‌کردند، نه تنها وضعیت ما در سایر عرصه‌ها رونق پیدا می‌کرد، بلکه هیچ وقت لازم نبود که معطل اقدامات سازنده غربی‌ها در توافق برجام باشیم.

عضو فرا‌کسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولتمردان اروپایی و آمریکایی دارای اهداف، سیاست‌ها و منافع مشترکی هستند، گفت: واقع امر این است که اروپایی‌ها به دلیل داشتن عقبه تمدنی غربی و همچنین منافع مشترک با آمریکایی‌ها از همان ابتدا مشخص بود که در انجام تعهداتشان در برجام کوتاهی خواهند کرد؛ تجربه هم نشان داده که تعهد اخلاقی و قانونی اروپایی‌ها همانند آمریکایی‌ها نسبت به موضوعات و توافقاتی که منعقد می‌کنند، ناچیز است.

کامران، اتلاف زمان به خاطر حرکت رو به جلو و سازنده اروپایی‌ها در برجام را رویایی کاذب دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی اینکه ما انتظار داشته باشیم آن‌ها به تعهدات خود پایبند باشند امید واهی و خوش‌بینانه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی کاهش تعهداتمان در برجام را ضروری خواند و گفت: اروپایی‌ها تا زمانی‌که قدرتی در ما نبینند و منافع‌شان به خطر نیافتد به انجام تعهدات خود مقید نخواهند بود؛ لذا باید با کاهش ۱۰۰ درصدی تعهداتمان در برجام به آن‌ها تفهیم کنیم که وابسته به آن‌ها نیستیم.

وی در تشریح اقدامات ایران در برخورد با بی‌تعهدی اروپا ادامه داد: در هر مذاکره‌ای نه تنها آمریکا و اروپا بلکه سایر کشور‌های دنیا اگر از کشورمان اقتدار نبینند به خود اجازه می‌دهند پای میز مذاکره نشسته و بعد آن را بر هم بزنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی هرگونه انعقاد توافق و تعامل با غربی‌ها را منجر به توقف از مسیر سازندگی و پیشرفت کشورمان عنوان کرد و گفت: کشور ما دارای ذخایر و منابع خدادادی است که اگر به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنیم، قطعا به پویایی اقتصادمان منجر خواهد شد؛ لذا باید بپذیریم مهم‌ترین عامل رکود و نامساعد شدن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، ریشه در سوءمدیریت و ناکارآمدی عده‌ای از مسوولانی دارد که انگیزه و برنامه‌ای برای سازندگی کشور نداشته و صرفا در انتظار معجزه‌ای برای بهبود امور از خارج مرز‌های کشورمان هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما