شناسهٔ خبر: 36969651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخش بانوان در ورزش استان سمنان نادیده گرفته می‌شود

مربی اسبق تیم ملی آرنیس با بیان اینکه بخش بانوان در ورزش استان سمنان نادیده گرفته می‌شود، گفت: مکان‌های اختصاصی ورزش بانوان در استان کم است.

صاحب‌خبر -

سمانه صفوی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره وضع رشته ورزشی کونگ‌فو سبک آرنیس در استان سمنان اظهار کرد: وارد بیستمین سال فعالیت خود در رشته کاراته شده‌ام و هر سال در مسابقات کشوری در سبک‌های مختلف حضور داشتم و جایگاه و مقام‌هایی را هم کسب کردم.

وی تصریح کرد: در زمان ریاست «محقق» بر وقت هیأت کاراته استان سمنان، نخستین حضور در لیگ کشور را تجربه کردم و سکوی سوم لیگ آینده‌سازان کشور را با ترکیب بومی استان کسب کردیم.

مربی اسبق تیم ملی آرنیس ادامه داد: در مسابقات سوپر لیگ و آینده‌سازان شرکت کردیم و توانستیم جایگاه کسب کنیم؛ در رقابت‌های انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور هم حضور یافته و با سایر ورزشکاران استان عناوین مختلفی را کسب کردیم.

وی تأکید کرد: چندین سال در مسابقات کشوری در بخش بانوان روی سکوهای اول، دوم و سوم کشور ایستادیم و تیم ما از ورزشکاران شاهرود تشکیل شد و توانستیم ۶۰ درصد ترکیب تیم ملی کشور را تصاحب کنیم.

مربی اسبق تیم ملی آرنیس گفت: کشاورزیان، مهیا صفوی و تنی دیگر از ورزشکاران ما به مسابقات جهانی بلاروس اعزام شدند.

صفوی با اشاره به اینکه توجهی به زیرساخت‌های ورزش‌های رزمی در استان سمنان نمی‌شود، تصریح کرد: توجه کمی را در این بخش شاهد هستیم؛ سال 1395 باشگاه ورزشی ویژه بانوان در شهرستان شاهرود با نام باشگاه صفویه را راه‌اندازی کردیم و در رشته کاراته و سبک‌های رزمی فعالیت داریم.

وی با بیان اینکه از سوی مسؤولان استان سمنان هیچ حمایتی نشدیم، افزود: ورزشکاران ما حتی مورد تقدیر هم قرار نگرفتند؛ رشته‌های رزمی از حمایتی برخوردار نیست و سالن‌های اختصاصی هم در اختیار نداریم.

مربی اسبق تیم ملی آرنیس با تأکید بر اینکه یک مجموعه ورزشی بانوان در شاهرود احداث کرده‌ام، اضافه کرد: در این باشگاه، ورزشکاران ۱۲ رشته فعالیت دارند که کاراته و آرنیس را زیر نظر من تمرین می‌کنند.

صفوی با اشاره به اینکه بخش بانوان در ورزش استان سمنان نادیده گرفته می‌شود، اظهار کرد: مکان‌های اختصاصی ورزش بانوان در استان کم بوده و حمایت‌ها در بخش بانوان کمتر از آقایان است.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

نظر شما