شناسهٔ خبر: 36969640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح پلاتو و ساختمان فرهنگی هنری شهری سقز در سال آینده

فرماندار سقز گفت: با کمک مدیرکل ارشاد استان اعتبارات احداث ساختمان از بودجه سال آینده خواهیم گذاشت و بحث ساختمان فرهنگی هنری شهرداری هم که با کمک شهردار، سال آینده اعتباری به آن تزریق خواهد شد تا به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان جمعه‌شب در اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز با تسلیت درگذشت شهروندان سقزی در حادثه تالار مانگه‌شو، اظهار داشت: امروز شانزدهمین جشنواره در حال اتمام است

فرماندار ویژه سقز افزود: قطعا زبان هنر، زبانی نافذ و گویاست، بخصوص هنر تئاتر که یک هنر تلفیقی است و می‌تواند گویاتر مطالبات و خواسته‌های جامعه را به گوش مسوولان برساند.

وی گفت: از یک طرف، هنرمندان با ریزبینی و هنرنمایی خویش مطالبات مردم را به گوش مسوولان می‌رساند و دولتمردان نیز مکلف هستند آزادی‌های مشروع و بستری را برای شکوفایی هنرمند و هنر فراهم کند.

کریمیان اذعان داشت: به واسطه این اتفاق یک هماهنگی بین هنرمند، مسوولان و جامعه بوجود می‌آید که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در سال‌های اخیر به همت استاندار در سقز و کردستان اقدامات خاصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مراسم نوروز که سال گذشته برگزار کردیم موجب شد که آداب و رسوم استان برای مردم سایر مناطق معرفی شود و کسانی که کمتر با فرهنگ این استان کمتر آشنا بودند به آشنای کامل رسیدند.

کریمیان اذعان کرد: اوج هماهنگی بین مسوولان کردستان و هنرمندان در برگزاری کنگره مشاهیر کرد نمود پیدا کرد، یک اتفاق میمونی که بستر شناخت فرهنگی از کردستان را فراهم کرد.

وی گفت: جشنواره تئاتر کردی سقز نیز از سلسله جشنواره‌هایی است که تنها یک هدف دارند و آن هم حوزه تمدن ایرانی که گستره جمعیتی مناطق کردنشین را بیشتر شامل می‌شود.

فرماندار سقز ادامه داد: شناخت فرهنگی از همدیگر و تحقق اتحاد و انسجام ملی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی حاصل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تئاتر شهرستان الزاما به منزله آن نیست که دوره به دوره آن را برگزار کنیم بلکه باید به بالابردن کیفیت و برگزاری ورک‌شاپ‌ها و جلسات نقد و بررسی هم توجه کرد.

اگر در ایام برگزاری جشنواره بیشتر به این موارد توجه شو و نیروسازی و کادرسازی در برنامه قرار بگیرد هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی می‌توانیم ادعا کنیم سقز به عنوان مرکز و مکانی که حرف برای گفتن در منطقه و کل کشور مطرح شود.

در حوزه ساختاری دو مشکل داریم ، یکی پلاتو است که با کمک مدیرکل ارشاد اعتباراتش را در بودجه سال آینده حتما خواهیم گذاشت و به اتمام خواهد رسید و بحث ساختمان فرهنگی هنری شهرداری است که با کمک شهردار، سال آینده اعتباری به آن تزریق خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خواست تا اساتیدی را برای مبحث آموزش هنرمندان حوزه تئاتر از مرکز به سقز بفرستند هر چند ۷۰  درصد ذهن هنرمندان را تامین هزینه این جشنواره‌ها می‌گیرد که امید است اعتباری برای این جشنواره در وزارت ارشاد پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

نظر شما