شناسهٔ خبر: 36969614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

6 نظامی سعودی در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند

رسانه‌های عربستان سعودی از کشته شدن 6 نظامی سعودی در درگیری‌های اخیر با نیروهای ارتش یمن در جنوب عربستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عربستان سعودی از کشته شدن شماری از نظامیان این کشور در درگیری‌ با  نیروهای ارتش یمن در مرز‌های جنوبی خبر دادند.

شبکه الجزیره شامگاه جمعه به نقل از این رسانه‌ها نوشت شش نظامی سعودی در درگیری‌های اخیر با یمنی‌ها در مرز جنوبی عربستان با یمن کشته شده‌اند.

رسانه‌های سعودی طی این هفته، در اخبار جداگانه از کشته شدن این نظامیان خبر داده بودند. به عنوان مثال خبرگزاری واس عربستان، این هفته در چهار خبر جداگانه، به اقامه نماز میت بر جنازه این نظامیان اشاره کرده یا از عیادت مقامات منطقه‌ای از خانواده‌های نظامیان کشته خبر منتشر کرده است.

عربستان سعودی به عنوان رهبر ائتلاف عربی ضد یمن که نزدیک به ۵ سال به این کشور لشکرکشی کرده، همواره تلاش می‌کند آمار کشته‌های خود را مخفی نگه دارد.

نیروهای یمنی طی این مدت، موفق به نفوذ و پیش‌روی در مناطق مرزی عربستان واقع در شمال غرب یمن شده‌ و برخی از مناطق عربستان را به کنترل خود درآورده‌اند؛ مسئله‌ای که باعث شده است ریاض برای حمایت از مرزهای خود از ارتش‌های اجازه‌ای مانند ارتش سودان برای تأمین امنیت مرزهای خود استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما