شناسهٔ خبر: 36969395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

روی موج کوتاه

صاحب‌خبر -

میرلوحی:

خاتمی به عده‌ای گفت که ثبت‌نام کنند، اما آنها نیامدند

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان درباره ثبت نام‌ها برای کاندیداتوری مجلس یازدهم به ایسنا گفت: گرچه از حیث عدد ظاهرا تعداد داوطلبین حضور در مجلس شورای اسلامی بیش‌ از دوره‌های پیش است؛ اما چهره‌های شناخته شده دو جناح سیاسی کشور،‌ هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در این مرحله حضور کمرنگی داشتند. وی افزود: تا جایی که می دانم حتی وقتی آقای خاتمی به عده‌ای گفتند تا در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند هم آنان حاضر نشدند ثبت‌نام کنند. نه فقط اصلاح‌طلبان که حضور اصولگرایان هم سرد بود، لاریجانی و امثال او نیامدند.

    

هم مشکل FATF حل می‌شد، هم رابطه با آمریکا، اگر ...

به گزارش «عصر ایران»، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس درباره معطل ماندن لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماهها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود. وی افزود: متاسفانه هوای نفسانی در بروز اتفاقاتی مثل معطل نگاه داشتن لوایح پالرمو و CFT نقش دارد.

    

لزوم تغییر برند جریان‌های سیاسی برای ادامه حیات

مهدی آیتی، کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب و عضو سابق حزب اعتماد ملی به ایلنا گفت: در پروژه‌های اقتصادی هم وقتی یک برند شکست می‌خورد اگر قرار است همان صاحبان اقتصادی بیایند و دوباره وارد مارکتینگ شوند، اسم برندشان را عوض می‌کنند، برای اینکه آن برند دیگر مورد قبول نبوده و اعتبارش را از دست داده است، گفت: اگر امروز هر کسی بهترین حرف‌ها را هم با پرچم اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرایی بزند، مردم نمی‌پذیرند چرا که امتحانشان را در این ۴۰ سال پس داده‌اند. هر کسی بخواهد بیاید و حرف تازه‌ای بزند و حرکتی ایجاد کند، حتما باید با پرچم و برند جدید این کار را بکند و باید به شدت از واژه‌های اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی پرهیز کند.

    

اطلاعات سپاه ۴ سلطنت‌طلب را دستگیر کرد

۴ نفر از اعضای شبکه فعال سلطنت‌طلب استان اصفهان و اعضای شبکه «مبارز وطن» اصفهان با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پاسداران سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شدند. به گزارش فارس، این افراد روز پنجشنبه حین برگزاری جلسه با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند که با حضور به موقع مأموران این طرح ناکام مانده و همه افراد در محل دستگیر شدند. همچنین در بازرسی از منزل مذکور تعدادی شب‌نامه، پرچم شیر و خورشید، ابزار شعارنویسی و شیشه‌های بمب‌های آتش‌زا کشف شد.

    

لاریجانی امروز به ترکیه می‌رود

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه، ۲۳ آذر) به منظور سخنرانی در دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی، در رأس هیئتی پارلمانی تهران به ترکیه سفر می‌کند. به گزارش تسنیم، در نشست‌های مجمع عمومی علاوه بر سخنرانی رؤسای هیئت‌ها و گزارش دبیرکل، گزارش کمیته‌های دائمی و قطعنامه‌های پیشنهادی آنها ارائه و مورد تصویب قرار می‌گیرد و در پایان بیانیه نهایی مجمع قرائت و به عنوان بیانیه پایانی به تصویب می‌رسد. رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی با رؤسای مجالس کشورهای آسیایی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و روز در روز یکشنبه، 24 آذر، ترکیه را ترک و به کشور باز می‌گردد.

 

نظر شما