شناسهٔ خبر: 36967364 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کارشناس اقتصادی در گفت وگو با میزان:

مشکل اصلی اقتصاد کشور با احیای واحدهای تولیدی برطرف می شود

سعیدی یکی از مشکلات اصلی این روز‌های اقتصاد کشور را رکود واحد‌های تولیدی معرفی کرد و گفت: اولین گام برای رشد اقتصادی احیای واحد‌های تولیدی و تسهیل در فرایند آنهاست.

صاحب‌خبر -
.رضا سعیدی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به نیاز کشور به رونق تولید اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی این روز‌های اقتصاد کشور رکود واحد‌های تولیدی است که بر افزایش نرخ بیکاری نیز تاثیر گذار بوده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اولین گام برای رشد اقتصادی احیای واحد‌های تولیدی و تسهیل در فرایند آنهاست.

وی افزود: دریافت مالیات از واحد‌های تولیدی با وجود رکود اقتصادی بسیاری از تولیدکنندگان را به تعطیلی کشانده و بسیاری دیگر را مجبور به فعالیت با پنجاه درصد ظرفیت اصلی خود کرده است.

سعیدی ابراز کرد: بخش‌های تولیدی به عنوان مولد اصلی اقتصاد باید از پرداخت مالیات معاف شوند و دولت برای دریافت مالیات باید به واحد‌های بازرگانی و تجاری مراجعه کند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای افزایش تولید باید فرهنگ سازی استفاده از کالای ساخت داخل ترویج شود تا ضمن افزایش حضور کالا‌های ایرانی در سبد خانوار زمینه اشتغالزایی نیز فراهم شود.

وی بیان کرد: با افزایش خرید کالای ایرانی، تولید کنندگان ظرفیت تولید را افزایش می‌دهند و این موضوع می‌تواند در قیمت نهایی کالا موثر باشد و زمینه کاهش قیمت را فراهم کند.
انتهای پیام/

نظر شما