شناسهٔ خبر: 36965892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طراحی ویژه گوشی تاشوی هوآوی ؛ هوآوی میت ایکس را ببینید | سه صفحه نمایش در یک گوشی

شرکت چینی هوآوی در پیگیری گرایش فعلی به ساختن گوشی‌های تاشو و با توان اتصال به شبکه‌های 5G گوشی میت ایکس را به بازار فرستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت، «میت ایکس» صفحه نمایشی ۶.۶ در جلو (و یک صفحه نمایش ۶.۳۸ ایتچی در عقب) هنگام تا شدن دارد و هنگامی که صفحه را کاملا باز کنید صفحه نمایشی ۸ اینچی OLED را در اختیار خواهید داشت.

این گوشی قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G که می‌توانند تا ۴ برابر سریع‌تر از شبکه‌های 4G باشند، یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری و سه دوربین عقبی دارد.

این گوشی که  فروشش در ۱۵ نوامبر امسال در چین شروع شد، مانند گوشی تاشوی دیگر این شرکت، هوآوی فولد (Fold) بسیار گران‌قیمت است و به بهای حدود ۲۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. البته این شرکت می‌گوید مدل‌های ارزان‌تر میت ایکس را هم ممکن است وارد بازار کند.

هنگامی که گوشی میت ایکس را می‌بندید، صفحه بزرگ آن در عقب به دو بخش تقسیم می شود که هر کدامشان به صورت یک «صفحه» عمل می‌کنند که با چرخاندن و حرکت دادن گوشی روشن می‌شوند.  گوشی را از بالا به پایین بچرخانید، به دور خود بچرخانید، ان را باز کنید و صفحه نمایش گوشی به طور خودکار خود را با وضعیت‌های جدید تطبیق می‌دهد.

هوآوی دوربین‌ها و سایر اجزای ضروری گوشی را در یک ستون پهلویی عمودی جا داده است که از یک طرف قوس‌دار است. هنگامی که گوشی را می‌بندید بخش کوچکتر صفحه درون این انحنای «بال شاهین» جای می‌گیرد. هوآویی این بخش را یک «دسته ارگونومیگ» توصیف می‌کند.

هنگامی که می‌خواهید گوشی را باز کنید، یک دکمه سخت‌افزاری را یک قفل را باز می‌کند، فشار می‌دهید و با فشار اندکی می‌توانید صفحه را باز کنید.

هوآووی همچنین یک کیس برای این گوشی ساخته است که با آن می‌توان کناره‌های گوشی و پشت آن را در شکل تاشده پوشاند و صفحه ۶.۶ اینچی را در جلو باز گذاشت.

میت ایکس ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری دارد که بین دو باتری که در در دو طرف صفحه تاشو جای داده شده‌اند، تامین می‌شوند.

برای اتصال به شبکه‌های 5G میت ‌ایکس از یک پردازنده کیرلین ۹۸۰ و یک تراشه مودم 5G بالونگ ۵۰۰۰ استفاده می‌کند و به گفته شرکت سازنده سرعت دانلود به این ترتیب حدود ۱ گیگابایت در ۳ ثانیه است.

میت ایکس ۵۱۲ گیگابایت دخیره حافظه و ۸ گیگابایت رم دارد. شناساگر اثر انگشت و دکمه روشن و خاموش در آن یکپارچه هستند و می‌توان در طول ۳۰ دقیقه ۸۵ درصد ظرفیت باتری آن را شارژ کرد.

قیمت میت ایکس ۲۳۰۰ یورو یا حدود ۲۶۰۰ دلار است که قیمت گرانی نسبت به گوشی تاشوی سامسونگ، سامسونگ فولد با قیمت ۱۹۸۰ دلار است که  در دو نوع با قابلیت اتصال به 4G و 5G به فروش می‌رسد.

Huawei Mate X Huawei Mate X Mate X 2 Mate X 2 Mate X 3 Mate X 3 Mate X 4 Mate X 4 Mate X 5 Mate X 5 Mate X 6 Mate X 6 Mate X 7 Mate X 7 Mate X 8 Mate X 8 Mate X 9 Mate X 9 Mate X 10 Mate X 10 Mate X 11 Mate X 11 Mate X 12 Mate X 12

برچسب‌ها:

نظر شما