شناسهٔ خبر: 36965484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قرآن ویژگی‌های نماینده اصلح را بیان کرده است

حجت الاسلام علی‌محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کنگاور اظهار داشت: انتخاب بد در سیاست، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر، ریاست جمهوری،

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی‌محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کنگاور اظهار داشت: انتخاب بد در سیاست، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر، ریاست جمهوری، مسئوولان و حتی خبرگان رهبری می‌تواند پیامدهای منفی برای کشور و مردم به دنبال داشته باشد.

خطیب جمعه کنگاور با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد انتخاب فرد اصلح، بیان داشت: مصاحبه از کاندیداها و گزینش، مِکنت و قدرت جسمانی، سیاسی، مدیریتی، امانتداری، پاسداری از نظام و دستاوردها، علم، تخصص و شایستگی از جمله ویژگی های یک نماینده و مدیر اصلاح است که قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

او با تاکید بر اینکه شورای نگهبان قانونی مصوب کند که با کاندیداها مصاحبه شود، تصریح کرد: شام و نهارهای آن چنانی که برخی ها از یک سال پیش شروع کرده اند به مردم می دهند برای چیست؟ و چگونه این هزینه ها را جبران می کنند.

امام جمعه کنگاور در ادامه گریزی هم به سخنان سال گذشته مفتی اعظم عراق و رئیس مجمع علمای اهل سنت زد و بیان کرد: در مراسم هفته وحدت حوزه و دانشگاه سال گذشته در کرمانشاه مفتی اعظم عراق در سخنرانی خود به آرامش و امنیت در ایران اسلامی اشاره کرد و مُلا خالد گفت؛ وقتی وارد کرمانشاه شدم احساس آرامش و امنیت کردم.

لروند با قدردانی از عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت این مرز و بوم تاکید کرد: مردم ما باید قدردان این امنیت باشند و به خاطر وضعیت معیشت و مشکلات اقتصادی جامعه نباید به اموال عمومی و بیت المال خسارت وارد کنند.

او در ادامه با اشاره به اینکه سرکنسول آمریکا در اربیل عراق اعلام کرده که ۱۰۰ هزار دلار برای آموزش خبرنگاران و رسانه ها اختصاص داده شده است، اظهار داشت: اقلیم کردستان باید بداند که این اعتبار کلان برای توطئه و جدایی وحدت شیعه و سنی و اختلاف و تفرقه افکنی بین مردم مسلمان دو کشور همسایه ایران و کردستان عراق است.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه والستریت ژورنال هم به تازگی اعلام کرده که رابطه عربستان و ایران تسهیل می شود، تاکید کرد: آل سعود خائن دست کمی از انگلیس و آمریکا ندارد و در همین اغتشاشات اخیر ایران، رسانه های عربستان مردم را تحریک به تجمع های اعتراض آمیز همراه با خشونت و تخریب اموال عمومی می کردند.

او در ادامه به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و با تبریک روز پژوهش و تحقیق اظهار داشت: باتوجه به شبهات زیاد امروزی، پژوهش های علوم انسانی بسیار مهم و راهگشا هستند و ما خوشبختانه در حوزه پژوهش و علم در دنیا سرآمد هستیم.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۶ آذر و روز حمل و نقل عمومی گفت: باید قدردان عملی این قشر تلاشگر و کمتر دیده شده باشیم و شرایط تسهیل بیمه ارزان قیمت، خرید قطعات خودرو و سوخت ارزان نیز برای آنها فراهم شود.

حجت الاسلام لروند در ادامه گفت: همچنین این روز مصادف با شهادت آیت الله دکتر مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه است که وحدت وقتی عملیاتی می شود که دانشجویان برای کسب علم معرفتی به حوزه علمیه رفته و طلاب نیز به دانشگاه بروند که این روش بیشترین کارایی را خواهد داشت.

خطیب جمعه شهرستان کنگاور همچنین گفت: در این هفته روز جهان عاری از خشونت که فقط یک شعاری ظاهری است در پیش رو داریم و دشمن تمام تلاش خود رو مبنی بر موافقت ما نسبت به پذیرش" FATF" به کار گرفته است و با فشار های همه جانبه تلاش می کند آن را به سرانجام برساند.
 

انتهای پیام

نظر شما