شناسهٔ خبر: 36965005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین جشنواره استانی فیلم، فیلمنامه و عکس شورابیل در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا- مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره فیلم شورابیل در رشته‌های فیلم‌سازی، عکاسی و فیلمنامه‌نویسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

میردولت موسوی روز جمعه به ایرنا گفت: این جشنواره  با هدف معرفی شورابیل بعنوان پایگاه گردشگری و فرهنگی و همچنین کشف و شناسایی توانمندی‌های موجود در عرصه ملی و استان و تشویق سینماگران و عکاسان عرصه فیلم به ابتکار و نو آفرینی در پرداختن به مضامین اخلاقی و موضوعات شهروندی در روزهای ۲۵ تا ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود. 


وی اضافه‌کرد: در راستای همین فراخوان انجمن سینمای جوانان استان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اقدام به ساخت ۱۱ فیلم کوتاه در همین زمینه کرد که از جمله آنها می‌توان فیلم های موزیک ، مهلکه ، آی‌ناز ، کفش ، فیلم‌ساز ، بدون عنوان ، غفلت ، یک دریچه رو به فاصله ، دماغ جعفر ، چورک و ایگو اشاره کرد. 

دبیر اجرایی جشنواره شورابیل گفت: در این جشنواره از بین ۵۸ فیلم رسیده به بخش مسابقه ، پس از تطبیق آثار با آییننامه جشنواره ۳۹ اثر برای رقابت انتخاب شدند که همگی به اکران عمومی درخواهند آمد. 
موسوی افزود: هم چنین از بین ۹۸ فیلمنامه رسیده ، ۵۴ اثر به رقابت می‌پردازند و از بین ۹۵۸ قطعه عکس از حدود ۶۳ عکاس در دو بخش  حرفه‌ای ۲۷ عکاس و آماتور ۳۴ عکاس به رقابت خواهند پرداخت.
مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد که جشنواره به مدت سه روز با بخش‌های متنوعی ازجمله اردوی عکاسی خیابانی ، ورک شاپ‌های آموزشی ، اکران فیلم و مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای جوایز اجرا خواهد شد . 

وی گفت: این جشنواره پیش ازظهر روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در محل مزار شهدای گمنام شورابیل افتتاح و به دنبال آن اردوی عکاسی خیابانی تا پیاده‌راه فرهنگی اسفریس عالی قاپو (گذرگاه فرهنگی) برگزار خواهد شد که برای شرکت‌کنندگان اردوی عکس خیابانی اعم از عکاسان حرفه‌ای و آماتور جوایزی در روز اختتامیه اهدا خواهد شد.

 موسوی ادامه‌داد: فیلم‌های بخش مسابقه ، آثار برگزیده جشنواره فیلم شهر (سال ۱۳۹۳) ، آثار برجسته انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ،  ورک شاپ‌های آموزشی ( کارگاه عکس مستند خیابانی با حضور داور علایی و جاوید خدمتی ) و ( ورک شاپ تخصصی نگاه در سینمای مستند توسط فیلمساز بنام کشور علی محمد قاسمی ) در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۵ و ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان برگزار و روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه پس از جلسه نقد و بررسی آثار بخش مسابقه ، با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به کار خود پایان خواهد داد.

حضور در تمام برنامه‌های ذکر شده برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

نظر شما