شناسهٔ خبر: 36961745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

جدال نیمه شب بر سر استیضاح ترامپ؛

رأی‌گیری طرح استیضاح ترامپ به تأخیر افتاد

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب رأی‌گیری در کمیته قضایی این مجلس در مورد دو ماده طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به تأخیر انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، با تأخیر رأی‌گیری در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد دو ماده طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور اکنون انتظار می‌رود رأی‌گیری درباره مواد طرح استیضاح دونالد ترامپ در کمیته قضایی روز جمعه انجام شود.

تصمیم دموکرات‌ها برای به تأخیر انداختن این رأی‌گیری با واکنش تند جمهوری‌خواهان روبرو شد. هواداران رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده بر این باور هستند که دموکرات‌ها قصد دارند رأی‌گیری را روز جمعه صبح انجام دهند تا رأی‌دهندگان آمریکایی بتوانند از تلویزیون آن را دنبال کنند.

پیش‌بینی می‌شود که با رأی موافق کمیته قضایی مجلس نمایندگان به دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ این طرح هفته آینده برای رأی‌گیری نهایی به صحن علنی این مجلس ارجاع شود.

جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان پس از آنکه جلسه روز پنجشنبه این کمیته تا نیمه‌شب ادامه یافت تصمیم رفت تا زمان رأی‌گیری را به ساعت ۱۰ صبح جمعه موکول کند. یکی از اعضای دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دلیل تأخیر در رأی‌گیری گفت: «مردم آمریکا استحقاق تماشای رأی‌گیری را دارند.»

داگ کالینز، عضو جمهوری‌خواه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در واکنش به تصمیم دموکرات‌ها گفت: «این کمیته بیشتر نگران این است تا در صفحه تلویزیون دیده شود تا اینکه کار را امشب تمام کند و اجازه دهد که اعضاء به خانه‌هایشان بازگردند.»

انتهای پیام/4129/

نظر شما