شناسهٔ خبر: 36961042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نخبگان نیروی پیشران جامعه هستند

ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران از نخبگان به عنوان نیروی پیشرو در مملکت و جامعه یاد کرد و خواستار بها دادن به این قشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر جمعه در نشست با مجمع نخبگان مازندران با بیان اینکه نخبگان نیروی پیشران مملکت و جامعه هستند اظهار داشت: این مجمع باید دارای جایگاه حقوقی باشد زیرا نخبگان زیادی داریم و باید این جمع یک پشتوانه حقوقی و جایگاه داشته باشند تا بتوانند کار انجام دهند.

وی با اظهار اینکه نخبگان نسبت به دیگران دو امتیاز دارند و آنکه بیشتر و زوتر می فهمند که نعمت بزرگی است افزود: نخبگی ربطی به سواد ندارد زیرا ما در هر زمینه ای دارای نخبه هستیم که از دیگران بهتر متوجه می شوند، حتی بیشتر از کسی که به شکل تئوری به بالاترین سطح آن رشته رسیده باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: بهتر است مثلا در حوزه اقتصاد از جمع بازاریان نخبه و با تجریه استفاده کرد یا در زمینه کشاورزی صنعت از نخبگان این بخش بهره گیری شود زیرا اگر در زمینه صنعت هر یک از نخبگان شور کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دانش آموزان نخبه زیادی داریم که از کشورهای دیگر دعوتنامه دارند ولی در کشور لنگ پنج میلیون تومان برای ادامه کار هستند تصریح کرد: ما برای این نخبگان هزینه می کنیم ولی بهره را دیگران می برند.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نخبگان در استان و استفاده از کارهای پژوهشی یادآور شد: در حال حاضر هفت میلیون تن محصولات باغی در استان تولید می شود ولی برداشت آن برای باغدار به صرفه نیست و نخبگان باید برای حل مشکلات این بخش چاره جویی کنند و مسئولان نیز باید قدر این نخبگان را بدانند و دارای گوش شنوا باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه مجلس باید راهکار حقوقی برای حمایت از نخبگان ارائه دهد یادآور شد: نخبه واقعی باید آسیب های معنوی و روحی و.‌.. را بشناسد و آن را حل و با آن مبارزه کند.

نظر شما