شناسهٔ خبر: 36960628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانسون: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا غیر قابل بحث است

لندن – ایرنا – بوریس جانسون رهبر حزب محافظه‌کار پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی انگلیس تصریح کرد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا موضوعی غیر قابل بحث است و دولت او با در اختیار داشتن اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان، این کشور را در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج می کند.

صاحب‌خبر -

نخست وزیر انگلیس که روز جمعه در جمع هواداران حزب محافظه کار سخن می گفت مدعی شد که پیروزی حزب او از خطر برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد نتیجه انتخابات بن‌بستی را که بر سیاست این کشور سایه افکنده بود در نوردید و اینک او وظیفه دارد تا وعده‌ای را که حزب محافظه‌کار درخصوص اجرای برگزیت داده است، محقق کند.
جانسون بار دیگر شعار معروف خود در کارزارهای اننتخاباتی را تکرار کرد و گفت: بیایید برگزیت را اجرا کنیم.
حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی روز گذشته موفق شد تا ۳۶۳ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را به‌دست آورده و به بزرگترین پیروزی از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یابد.
بر اساس رویه مرسوم جانسون امروز با ملکه انگلیس دیدار خواهد کرد تا پس از دریافت حکم نخست وزیری، دولت جدید را تشکیل دهد.
مردم انگلیس دیروز (پنجشنبه) برای شرکت در انتخابات سراسری به پای صندوق‌های رای رفتند تا سرنوشت پارلمانی که قرار است آینده برگزیت را رقم بزند، مشخص کنند.

جانسون پس از آنکه نتوانست در موعد مورد نظرش یعنی ۳۱ اکتبر (۹آبان) این کشور را از اتحادیه اروپا خارج کند، برگزاری انتخابات زودهنگام را به عنوان راه مطمئنی به منظور تحقق برگزیت پیش روی انگلیسی‌ها قرار داد.

او اینک با اطمینان بیشتری قادر خواهد بود تا توافق‌نامه برگزیت را از سد پارلمان عبور داده و انگلیس را در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از اتحادیه اروپا خارج کند.

نظر شما