شناسهٔ خبر: 36960395 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صبح امروز

آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

بیستمین دوره آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور صبح امروز در ۹۸ حوزه امتحانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این آزمون با حضور ۶۵ هزار و ۷۷۰ داوطلب در ۳۱ استان کشور و ۵ گروه امتحانی برگزار شد.
۵۳ درصد داوطلبان خانم و ۴۷ درصد آقا هستند. بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم انسانی هستند.
آقای محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: انتظار داریم نتایج این آزمون در اوایل بهمن اعلام شود و ۲۷ هزار پذیرفته شده در این آزمون بتوانند در ترم دوم امسال تحصیل خود را در این مقطع شروع کنند.

تمهیداتی برای اشتغالزایی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی
بمنظور اشتغالزایی دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی از سال قبل تمهیداتی برای مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است.
آقای محمد رضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره تعدد دانش آموختگان بیکار تحصیلات تکمیلی در کشور گفت: دفاتر مهارت آموزی در بخش‌های مختلف با کانون عالی کارفرمایان که یک بخش خصوصی است در ۳۱ استان کشور فعال شده است که دانشجویان علاقه مند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.
وی افزود: تعداد دانشجویان و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی‏ یک شاخص مهم در پیشرفت نیروی انسانی است و برای آنکه این نیروی انسانی در بخش‌های مورد نیاز کشور تربیت شوند‏ در وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای ساماندهی آمایش روی رشته‌های مورد نیاز حال و آینده کشور کار می‌کند.
رییس دانشگاه پیام نور گفت: نیاز کشور به نیروی متخصص در بسیاری از رشته‌ها به حد اشباع رسیده است و بنابراین باید این ظرفیت به سمتی هدایت شود که کشور به آن نیاز دارد.

نظر شما