شناسهٔ خبر: 36958208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله کعبی:

مدیران اجرایی پاسخگو باشند | با انتخاب آگاهانه مجلس انقلابی تشکیل دهیم

نماینده خبرگان گفت: باید حضور فعال در صحنه داشته و تلاش کنیم تا با اتحاد نیروی انقلابی، مجلس انقلابی تشکیل شود تا بتواند این دولت خسته را به کار وادار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در مدرسه نواب به تحول بنیادی برای خودسازی و جامعه سازی اشاره کرد و گفت: انسان موجودی تحول گرا، تحول خواه و تحول طلب است و این تحولات در حیات انسانی به صورت ارادی و غیر ارادی است.

وی با اشاره به تحولات ارادی در انسان، اظهار کرد: انسان خود سازنده این تحول است و این تحول ارادی به دو دسته تقسیم می شود که شامل تحولات درونی مانند تصمیم انسان برای از بین بردن نقاط ضعف خود می شود و توبه و استغفار نتیجه این تحول است و نیز تحولات بیرونی  که در ارتباط با دیگران است.

آیت الله کعبی انقلاب را تحول و دگرگونی بیان و ابراز کرد: انقلاب های سیاسی و اجتماعی موجب تغییر نظام سیاسی می شود و بیشتر انقلاب های دنیا از نظر ماهوی یک تحول بیرونی است اما انقلاب های دینی از نوع تحولات داخلی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی ایران را تحول درونی دانست و ابراز کرد: در انقلاب اسلامی نیز در مقایسه با انقلاب های دیگر اول تحول در باطن و درون جامعه رخ داد، انقلاب اسلامی ایران، انقلابی درونی، ایمانی، اخلاقی، حقیقی، فطری، توفیقی، مبتنی بر ولایت و از جنس انقلاب انبیا در مقیاس جهانی برای تحول بیرونی در منطقه و جهانی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخلاق را زیربنای انقلابی اسلامی دانست و گفت: در مکتب انبیا نقطه آغاز تحول سیاسی و اجتماعی و اصلاح جامعه بشریت تحول اخلاقی بر پایه ایمان و عمل صالح است و اگر جامعه براساس ایمان و عمل متحول نشود، نظام سیاسی نیز در آن جامعه شکل نخواهد گرفت.

وی با بیان این که انقلاب فرهنگی مقدمه انقلاب سیاسی و اجتماعی است، ابراز کرد: اگر در جامعه انقلاب فرهنگی رخ دهد، انقلاب اجتماعی و فرهنگی نیز رخ می دهد و نیز اگر جامعه ای دچار انحطاط فرهنگی شد، بنیان های نظام اسلامی نیز سست خواهد شد و به همین خاطر دشمنان به جنگ نرم روی آورده اند و با جنگ نرم بر علیه ایمان، عمل صالح، اخلاق و هم بستگی ملت و علیه نظام امامت و امت اقدام می کنند.

آیت الله کعبی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره ایمان و عمل صالح، گفت: اگر ایمان و عمل صالح در جامعه ای رشد کند، آن جامعه به خلافت الهی می رسد و این از سنت های الهی است و نتیجه تشکیل حکومت الهی نشر امنیت فرهنگی، تأمین حداقل های معیشتی و از بین بردن فقر و تبیعض، تحقق عدالت اجتماعی و حمایت جامعه، تقویت باورها و ارزشهای اسلامی، شکوفایی مادی و معنوی و قرب الهی و نزدیکی با خدا است و این اهداف با تحقق دولت کریمه امام زمان(عج) محقق می شود.

نماینده خبرگان رهبری به وظایف طلاب و انقلابیون برای تشکیل دولت کریمه اشاره و ابراز کرد: در هر جا که نقطه ضعف وجود دارد به این خاطر است که انقلاب اخلاقی، ایمانی و ارزشی در میان ملت و دولت تضعیف شده است و برای حل این مشکل باید به ریشه برگشت و باورها و ارزش های اسلامی را در سطح اجتماع گسترش دهیم.

وی تقویت ایمان و عمل صالح را موجب تقویت نظام سیاسی دانست و اظهار کرد: برای رشد و تقویت نظام اول خود انقلابی باید از نظر ایمان تقویت شود بنابراین باید طلاب و عالمان دینی اسلام را شناخته، به آن عمل کرده و آن را منتشر کنند، همچنین رشد طلبه و گسترش کمی و کیفی حوزه علمیه باعت استحکام و تقویت نظام اسلامی و تقویت مکتب اسلام و اهل بیت(ع) می شود.

آیت الله کعبی به وظیفه طلاب حوزه علمیه برای تقویت نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: همه مدیران نظام اسلامی باید عدالت، استقامت دینی و الترام عملی به اسلامی داشته باشد و وظیفه طلاب سنگین تر است و باید جهت تقویت نظام اسلامی علم، عدالت و بصیرت، مدیریت و کاردانی و تقوا داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تغییر نظام سیاسی و تحول های بنیادی با تغییر خود افراد انجام می شود پس انقلابی کسی است که از نظر تقویت ایمان و عمل صالح به تهذیب نفس و ایجاد صفا اخلاقی در درون خود تلاش کند.

وی با تأکید بر مطالعه سلوک معنوی رهبر معظم انقلاب گفت: اگر دنبال سلوک معنوی و عرفانی هستید، سلوک معنوی رهبری را مطالعه کنید، ایشان مجاهد، عالم و حکیم است و اقتدار رهبری نشأت گرفته از اقتدار معنوی ایشان است.

آیت الله کعبی با اشاره به نظر رهبری در مورد اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: رهبری کسی است که با معنویت وارد سیاست می شود و در زمینه قیمت بنزین نیز احساس مسؤولیت کرده و اصل مدیریت سوخت و حامل های انرژی را تأیید کردند اما شیوه اجرا را تأیید نکرده اند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: برخی از مسؤولان نظام از جمله آیت الله رئیسی، رییس قوه قضاییه با  شیوه اجرای اصلاح قیمت بنزین مخالفت کردند، دولتمردان باید براساس مصوبه قانونی ماده 32 برنامه ششم توسعه در مورد اجرای بد سهمیه بندی بنزین پاسخگو باشند و دفاع رهبری از کلیات طرح به معنای دفاع از اشتباهات برخی از مدیران اجرایی نیست بلکه تأکید دارد که هر کسی نسبت به ضعف های خود باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن انتخابات اظهار کرد: باید حضور فعال در این صحنه داشته و تلاش کنیم تا با اتحاد نیروی انقلابی، مجلس انقلابی داشته باشیم تا بتوانند این دولت خسته را به کار وادار کند و این تکلیف سیاسی است./864/پ202/ق

برچسب‌ها:

نظر شما