شناسهٔ خبر: 36956743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان

در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: این یادداشت تفاهم امروز به امضای «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «الیار غنی اف» معاون نخست وزیر ازبکستان رسید.

«حمید زادبوم»: ادامه داد: این یادداشت تفاهم در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری خارجی، موارد گمرکی، نیرو، نفت، گاز و انرژی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین همکاری های گردشگری، توسعه فناوری و علمی، فرهنگی و بهداشتی مورد نظر این یادداشت تفاهم در نظر گرفته شده است.

زادبوم تصریح کرد: ارتقا سطح همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت کالا و همکاری در زمینه های کشاورزی و آب و همچنین در حوزه اسناد و امور حقوقی در یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری های مشترک ایران و ازبکستان لحاظ شده اند.

معاون وزیر صمت گفت: از مهمترین توافقات انجام شده در این اجلاس، تهیه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و مبادله آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.

زادبوم افزود: با توجه به لغو موافقتنامه تجارت ترجیحی پیشین که بین دو کشور مقرر شده بود و توافق برای تفاهم در مورد موافقتنامه جدید، مذاکرات دو طرف برای جمع بندی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تقویت همکاریهای مرتبط به حوزه حمل و نقل از جمله ریلی و جاده‌ای و راه اندازی خط مستقیم پروازی بین ایران و ازبکستان در این اجلاس به صورت ویژه مورد مذاکره قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: همکاری های تجاری در چارچوب برگزاری نمایشگاه اختصاصی و همچنین اعزام هیات های تجاری دو کشور از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این اجلاس بوده است.

سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان امروز با حضور وزیر صمت در تاشکند با حضور هیات‌های تجاری دو کشور آغاز به کار کرد. 

انتهای پیام/.

نظر شما