شناسهٔ خبر: 36956042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر مسئول جماران: رسانه‌های ایران و روسیه باید سهم بیشتری در تولید محتوا داشته باشند

مسکو - ایرنا - مدیر مسئول پایگاه خبری جماران ابراز امیدواری کرد: رسانه‌های ایران و روسیه با گسترش روزافزون همکاری‌های خود بتوانند سهم بیشتری در تولید محتوا در عرصه جهانی داشته باشند و سهم خود را با وجود جریان یک سویه اطلاعات بدست آورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، «محمد علی نادعلی زاده» که به همراه هیات رسانه‌ای ایران برای شرکت در دومین کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه به مسکو سفر کرده است، با بیان این مطلب افزود: ما چه به عنوان رسانه های جمهوری اسلامی ایران و چه بعنوان رسانه های شرقی، هنوز نتوانسته ایم سهم تولید محتوایی که باید را در جریان رسانه ای جهان داشته باشیم.

وی افزود: اینگونه سفرها باعث می شود تا صاحبنظران رسانه ای دو کشور به درکی مشترک با یکدیگر برسند تا تولید محتوای بهتری داشته باشیم و بتوانیم سهم خود را از جریان یکسویه اطلاعات بهتر از گذشته بدست آوریم.

مدیر مسئول پایگاه خبری جماران در ادامه با بیان اینکه نشست دومین کمیته رسانه ای ایران و روسیه همزمان شده است با سی وامین سالگرد پیام تاریخی حضرت امام راحل به آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، اظهار داشت: طرح این بحث در بین صاحبنظران و اهالی جامعه روسیه فرصت مناسبی شد تا آنان را بار دیگر وادار به فکر در این باره کند ضمن اینکه در جهان امروز ضروری است که ارتباطات رسانه ای میان ایران و روسیه و گفت وگو و مفاهمه میان نخبگان و اهالی رسانه ها بیش از پیش گسترش یابد مخصوصا صاحبنظران رسانه‌ای که در نیمکره شرقی فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، هیاتی از مدیران رسانه‌ای ایران یکشنبه هفته جاری به ریاست «محمد خدادی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه وارد مسکو شد.

در این دور از گفت‌وگوها زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی در حوزه رسانه بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و پیگیری توافقات و تفاهمات اولین دور گفت‌وگوها که سال گذشته در تهران برگزار شد، توسط نمایندگان رسانه‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدید از مراکز رسانه‌ای و آشنایی با تجربیات روسیه در این زمینه و ‌گفت‌وگو با اندیشمندان و صاحبنظران روسیه و همچنین شرکت در همایش ایران‌شناسان روس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هیات رسانه‌ای ایران در روسیه بود ضمن اینکه هیات رسانه ای ایران برج رادیو و تلویزیون مسکو، شبکه راشاتودی و شبکه تلویزیونی زویزدا(ستاره سرخ) وابسته به وزارت دفاع روسیه دیدار کرد.

علیرضا شیروی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی معاون خبرگزاری ایرنا و مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما، مجید قلی‌زاده مدیرمسئول خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نادعلی زاده مدیرمسئول پایگاه خبری جماران، مهران کرمی مدیرمسئول روزنامه همشهری، فرشاد مهدی پور صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صبح نو،  مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه‌ شرق، علیرضا بختیاری مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد و مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا در این سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما