شناسهٔ خبر: 36955982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به دستور مسئولان آمریکایی صورت گرفت

ممانعت از تزریق واکسن آنفلوانزا به کودکان مهاجر در آمریکا

روزنامه ایندیپندنت: کودکان مهاجر به دلیل ابتلا به آنفولانزا در بازداشتگاه‌های مهاجران آمریکا جان خود را از دست داده اند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سيما روزنامه ایندیپندنت نوشت در حالی که مسئولان مهاجرتی آمریکا مانع تزریق واکسن آنفلوانزا به کودکان مهاجر شده اند، چند نفر در بازداشتگاه‌های مهاجران این کشور، جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.
ایندیپندنت نوشت: مسئولین مهاجرتی آمریکا مانع تلاش گروهی از پزشکان برای تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان تحت بازداشت در این کشور شدند.
این پزشکان که روز دوشنبه برای دسترسی به این کودکان به بازداشتگاه «سن دیه گو» رفته بودند، با مانع مواجه شدند. از این پزشکان در حالی که در نافرمانی مدنی روی زمین دراز کشیده بودند، عکس برداری شد.
بر اساس گزارش ها، دست کم ۶ نفر در اعتراضات روز دوشنبه بیرون مراکز فرماندهی اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در سن دیگو، بازداشت شدند.
بر اساس اعلام «حمایت از تعطیلی اردوگاه (مهاجران)»، سازمانی که با بازاشت مهاجران و پناهجویانی که در تلاش برای ورود به آمریکا بوده اند مخالف است، ۷۰ معترض از جمله پزشکان (در این اعتراضات) حضور داشتند.
دست کم ۳ کودک ۲، ۶ و ۱۶ ساله به دلیل ابتلا به آنفولانزا در بازداشتگاه‌های (مرزی) مهاجران آمریکا جان خود را از دست داده اند. اما مسئولان مهاجرتی آمریکا تا حد زیادی از تزریق این واکسن جلوگیری کرده اند و در برخی موارد به این حقیقت اشاره کرده اند که قرار است مهاجران برای مدت کوتاهی در بازداشت باشند.
به گفته دکتر جولی سی یرا، یکی از معترضان، مردم از آنفولانزا می‌میرند، اما مردمی که در بازداشتگاه (های) اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا مرده اند، کاملا می‌شد از آن پیشگیری کرد. نگه داشتن مردم در شرایط بهداشتی و انباشت نکردن آن‌ها و دادن صابون و دسترسی به دوش (حمام) به آنان، می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند، اما هیچ چیز مثل واکسن آنفولانزا از این بیماری جلوگیری نمی‌کند. 
جسد یکی از کودکانی که در بازداشتگاه‌های آمریکا جان خود را از دست داد، اواخر روز دوشنبه پیدا شد و فیلمی که پایگاه پروپابلیکا به دست آورد نشان می‌دهد این نوجوان پیش از آنکه در سلولش از حال برود، از تب ۱۰۳ درجه‌ای رنج می‌برد.
(جسد) او تا چند ساعت پیدا نشد.

نظر شما