شناسهٔ خبر: 36955847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

جدول توزیع حق پخش تلویزیونی لالیگا در فصل 2018/19؛ بارسلونا در صدر

مهدی آزادی

توزیع‌ها سال به سال عادلانه‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

طرفداری - بارسلونا بیشترین درآمد را از طریق حق پخش تلویزیونی لالیگا در فصل  2018/19 به جیب زده است.

به گزارش مارکا، مطابق رسم هر ساله، لالیگا پیش از رسیدن سال نو، جدول توزیع حق پخش تلویزیونی فصل گذشته در میان باشگاه‌ها را اعلام کرد. در فصل 2018/19 که بارسلونا قهرمان لالیگا شد، آبی اناری‌ها با 166.5 میلیون یورو، بیشترین درآمد را از محل حق پخش تلویزیونی لالیگا داشتند. در رتبه دوم رئال مادرید که 155.3 میلیون یورو کسب کرد. اتلتیکو مادرید، سویا و والنسیا هم به ترتیب با 119.2، 80.1 و 78.7 میلیون یورو در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفتند. در تصویر زیر، رده بندی به طور کامل مشخص است:

حق پخش تلویزیونی-لالیگا-بارسلونا-رئال مادرید-توزیع

نکته اینجا است که سیاست‌های اقتصادی تباس کاملا جواب داده و طبق برنامه پیش می‌رود. تباس حالا هم درآمد کلی باشگاه‌های اسپانیایی را افزایش چشمگیری بخشیده و هم اختلاف در توزیع درآمدها را به طرز محسوسی کاهش داده است. در واقع 10 سال پیش، تفاوت باشگاهی که بیشترین درآمد را از حق پخش تلویزیونی داشت با آخرین تیم، نسبت ده به یک بود اما حالا به نسبت 4 به 1 رسیده است. این روش، افزایش جذابیت لیگ را در درازمدت به دنبال خواهد داشت.

چند درصد از این درآمدها البته باید به فدراسیون و دیگر نهادها پرداخت شود. نکته دیگر اینکه قرار است از این پس، میزان بازخوردی که حساب رسمی باشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند هم در جدول توزیع درآمدهای حق پخش تلویزیونی ترتیب اثر داده شود. 

نظر شما