شناسهٔ خبر: 36955740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

قانعی در گفتگو با آنا:

ساده‌سازی علم در جامعه با سلبریتی‌های علمی امکان‎پذیر است

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: ورود سلبریتی‌های علمی به فضای مجازی می‌تواند زمینه ساده‌سازی علم و ترویج آن میان مردم را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص نبود سلبریتی‌های علمی در کشور بیان کرد: ایران کشوری است که از نظر سرمایه‌ انسانی در مقام چهارم جهان است و نرخ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قابل‌توجهی دارد. اگر تنها 10 درصد از این فارغ‌التحصیلان به تولید مطالب علمی علاقه داشته باشند و بتوانند مطلب علمی جذاب در رشته تخصصی خود تولید کنند، فضای علمی مناسبی در کشور به وجود می‌آید تا پای ستارگان علمی به فضای مجازی باز شود.

وی افزود: سخن علم جذابیت خاصی دارد. خلق اثر همیشه از طرف استادان صورت نمی‌گیرد، گاهی اوقات دانشجویان و حتی دانش‌آموزان نیز می‌توانند مطالب علمی آموزنده و پروژه‌های علمی از خود به جای بگذارند که بیانی شیوا و نحوه ارائه جالبی داشته باشد. شاخص پذیرفته شده بین‌المللی به نام «انتشار دانش» وجود دارد که میزان ترویج مطالب علمی در میان مردم را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: اگر این شاخص در کشور ایجاد شود به راحتی می‌توان  میزان نشر مطالب علمی میان مردم را شناسایی کرد. ترویج و نشر مطالب علمی با منبع معتبر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند زمینه ورود سلبریتی‌های علمی را فراهم کند.

قانعی مطرح کرد: همانطور که یک خبر می‌تواند چند بار لینک شود و بازدیدهای زیادی داشته باشد، یک مطلب علمی در فضای مجازی نیز می‌تواند بازدید خوبی را جذب کند و مورد توجه بسیاری از افراد جامعه قرار گیرد. این امر می‌تواند به ترویج علم و ساده‌سازی آن میان مردم کمک شایان توجهی کند.

انتهای پیام/4021/

نظر شما