شناسهٔ خبر: 36955555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعمال قانون رانندگان متخلف در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صداوسیما

خودروهای پلاک مخدوش و شیشه دودی در سیستان و بلوچستان اعمال قانون می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان گفت: رانندگان این خودروها برای دور زدن قانون اقدام به مخدوش کردن پلاک و دودی کردن شیشه می‌کنند که برای سایر شهروندان ایجاد خطر می‌کند.
سرهنگ نام‌درست افزود: از ابتدای امسال تاکنون 5هزار و 771نفر فقط در معابر شهری که دارای‌ تخلف پلاک مخدوش بودند، اعمال قانون شدند.
وی خطاب به افرادی که پلاک خودروی خود را به صورت مکرر مخدوش می‌کنند گفت: مراجع قضایی برای این افراد حبس تعزیری 6ماه تا یک سال در نظر می‌گیرد.
رییس پلیس راهنمایی ورانندگی سیستان و بلوچستان به شهروندانی که پلاک خودروی آنها علائم رنگ پریدگی و ضربه خوردگی دارد، توصیه کرد: برای تعویض پلاک خودروی خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
سرهنگ نام‌درست درخصوص شیشه‌های دودی نیز گفت: خودروهایی که شیشه‌های دودی دارند باید از 3متری شخص داخل خودرو قابل تشخیص باشد.
سرهنگ معتمدی رییس پلیس راهنمایی ورانندگی زاهدان هم میزان جریمه رانندگان خودروهایی را که شیشه دودی دارند 50هزار تومان به همراه در آوردن برچسب‌های دودی و میزان جریمه رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش کرده‌اند 60هزار تومان، دوماه توقیف بنا به دستور دادستان و ارجاع به مراجعه قضایی بیان کرد.

نظر شما