شناسهٔ خبر: 36955510 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

بدهی آموزش و پرورش به ائمه جماعت مدارس به زودی پرداخت می شود

گروه اجتماعی ــ وزیر آموزش و پرورش در اجلاس سراسری نماز بیان کرد که بدهی آموزش و پرورش به ائمه جماعت مدارس به زودی پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

بدیهی آموزش و پرورش به ائمه جماعات مدارس به زودی پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به گرگان، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز که امروز، 21 آذرماه، در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان با شعار «نماز و مدرسه» برگزار شد، در خصوص پیوند نزدیک مدرسه و خانه در امر تعلیم و تربیت به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: مدرسه خانه دوم و خانه مدرسه نخست هر دانش آموز است و در این راستا آموزش و پرورش سهم عمده ای در پیوند بین این دو دارد. آینده کشور در دستان همین دانش آموزان است و این سخن درستی است که می گویند اگر می خواهید آینده کشور را مشاهده کنید، ببینید در مدارس چه دروسی به دانش آموزان تعلیم داده می شود.

وی ادامه داد: آیات قرآن سه کانون سمع، بصر و قلب یا ادراک را برای انسان به تصویر می کشد و در مدرسه همین سه کانون یادگیری و علم آموزی در اختیار آموزش و پرورش است. مدرسه بیش از هر نهاد و دستگاه دیگری در تربیت دانش آموزان و سرنوشت جامعه نقش دارد.

زنگ نماز در 85 درصد مدارس  اجرا می شود
حاجی میرزایی تصریح کرد: زنگ نماز در 85 درصد مدارس اجرا شده است و 70 هزار نماز در مدارس کشور برگزار می شود و 450 نفر از ائمه جماعت در مدارس حضور دارند. در این راستا 18 عنوان کتاب احکام، تدوین و طرح هایی مانند کلید بهشت برای آشنایی سوادآموزان با معارف دینی اجرا شده است.

وی با اشاره به بدهی وزارت آموزش و پرورش به ائمه جماعت مدارس، بیان کرد: مشکل بدهی این وزارتخانه به ائمه جماعت به خاطر منابع محدودی است که تخصیص می یابد و بابت سرانه مدرسه پرداخت می شود؛ باید ردیف بودجه ای جداگانه ای برای این موضوع اختصاص یابد که امیدوارم به زودی مشکل بدهی برطرف شود.

انتهای پیام

نظر شما