شناسهٔ خبر: 36955392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد:

کارهای پژوهشی با فرهنگ سازی از مدارس آغاز شود

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: فرهنگ‌سازی برای انجام تحقیقات و پژوهش در رشته‌های مختلف با برنامه‌ریزی مسوولان از واحدهای آموزشی با همکاری دانش‌آموزان ، معلمان و دست‌اندرکاران نظام آموزش و پرورش آغاز شود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور جمعی از مسوولان و فعالان صنایع و محققان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد افزود: شناسایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به فعالیت‌های تحقیقاتی و ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای علمی آنها باید جدی گرفته شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: اگر فرهنگیان و سایر عوامل در مدارس از ظرفیت‌های دانش‌آموزان برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی استفاده کنند آینده کشور و نظام در بسیاری از مسائل و آینده خوب تامین می‌شود.

استاندار یزد گفت: اگر در کشور در بخش‌های مختلف به دنبال تحول هستیم بدون شک باید ابتدا  از مدارس و در بین دانش‌آموزان به خصوص در هنرستان‌ها به دنبال کارهای پژهشی و علمی و ایجاد انگیزه در بین نسل جوان باشیم.

طالبی اظهارداشت: نظام رسمی ما با وضعیتی که هم‌اکنون دارد، قرار نیست فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مناسبی داشته باشد، قطعا در این بخش مهم و تاثیرگذار باید به دنبال اقدام مناسب و تحول جدی و اساسی باشیم.

استاندار یزد تاکید کرد: فعالیت‌های پژوهشی در بین دانش‌آموزان در تمام رشته‌ها باید در اولویت قرار گیرد و در این خصوص طرح و برنامه‌های مدون و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه و رقابت سالم در نظر گرفته شود.

طالبی به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت و کاربردی شدن پایان نامه‌ها به عنوان یک موضوع مهم اشاره کرد و پیگیری آن توسط فعالان این ۲ بخش برای استفاده و خدمت به مردم و کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی بیان داشت: پایان نامه‌های دانشگاهی باید بر اساس نیاز کشور به خصوص در خصوص اقتصاد و مسائل استان تهیه شود تا خروجی مناسبی برای آینده نظام و تعالی جامعه داشته باشد.

هفته پژوهش (۲۲- ۱۶ آذر ماه) با ۱۰۰ برنامه در استان در حال پیگیری است .

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ و در نخستین روز مهرماه، ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموزان از استان یزد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

 این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی و در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

نظر شما