شناسهٔ خبر: 36955265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار اردبیل: پژوهش هزینه نیست، سرمایه‌گذاری است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل تاکید کرد که هزینه در امور پژوهشی و علمی در واقع سرمایه‌گذاری است چرا که اگر پژوهش منجر به نتیجه شود ده‌ها برابر هزینه ارزش افزوده خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل  افزود: پژوهش لازمه حرکت و توسعه بوده و می‌بایست ارتباط تنگاتنگی بین صنعت و بخش‌های  مختلف اقتصادی برقرار باشد.

وی بیان‌کرد: با توجه به تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور باید فعالان حوزه پژوهش بیش از گذشته احساس مسوولیت کرده و تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل کنند.

وی اظهارداشت: با اینکه در حوزه پژوهش مراکز دانشگاهی و علمی قدم‌های خوبی برداشته اما بدون شک خلاءهایی هم در این زمینه وجود داشته که باید با آسیب‌شناسی این مشکلات برطرف گردد.

وی خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش واحدهای صنعتی، کشاورزی و فعالان حوزه علوم انسانی با مراکز پژوهشی، دانشگاهی و علمی شد و افزود: فعالیت های پژوهشی باعث افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه منطقه خواهد شد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این جشنواره گفت: این دانشگاه آماده همکاری با تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی در همه حوزه‌ها است.

دکتر عزیز حبیبی افزود: یکی از آفت‌های جامعه این است که بدون پژوهش، تحقیق و بررسی تصمیمات بزرگ گرفته شده و این کار باعث می‌شود هزینه مدیریت بیشتر شود.

وی با بیان اینکه پژوهش و فناوری موجب کاهش هزینه مدیریت جوامع می شود، اظهارداشت: برای همین اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در این دانشگاه انجام شده که راه‌اندازی ۲ مرکز پژوهشی و به روز کردن تجهیزات آزمایشگاهی از جمله آنها است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان‌کرد: ۲ سال پیش ۳۵ هسته فناوری در دانشگاه فعالیت می‌کرد که امروز ۹۵ هسته فناور در این دانشگاه به فعالیت مشغول هستند.

 در این جشنواره تنی چند از اساتید، دانشجویان و مدیران و مسوولان با بیان نقطه نظرات خود مشکلات حوزه پژوهش و تحقیق در استان را یاد آور شدند.

در پایان از ۵۰ نفر پژوهشگر و فناور برتر استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما