شناسهٔ خبر: 36954920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بوی تعفن در بندرعباس و بی‌خیالی مسؤولان!

طی روزهای اخیر بوی بسیار متعفنی فضای عمومی شهر بندرعباس را فراگرفته است اما عملا اقدامی برای رفع این موضوع در شهر دیده نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بوی بسیار متعفنی در روزهای اخیر فضای عمومی شهر بندرعباس را به عنوان مهم‌ترین شهر ساحلی ایران فراگرفته است.

این بوی متعفن که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان از ورود فاضلاب از نقاط مختلفی از سطح شهر به خور مرکزی بندرعباس یعنی خورگورسوزان نشات گرفته، به قدری آزار دهنده است که بسیاری از ساکنان محلات مجاور با این خور را به گرفتاری کشانیده و زندگی را در شرایط عادی برای آنها سخت ساخته است. همین طور آب و فاضلاب شهری و شهرداری در کشاکشی دیرینه با یکدیگر همواره توپ را به زمین هم می‌اندازند و روزی سخن از جذب سرمایه‌گذار برای تصفیه فاضلاب به میان می‌آید اما روزی دیگر از تصفیه فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری ولی در نهایت قدمی برای رفع این وضعیت برداشته نمی‌شود.

این بوی نامطبوع حتی بر کسب و کار بزرگ‌ترین هتل مجاور با این خور نیز اثر گذاشته و هتل 5 ستاره هرمز بندرعباس نیز متأثر از این وضعیت، متحمل خسارات زیادی شده است.

از سوی دیگر مردم ساکن در مناطق شمالی بندرعباس از جمله در بلوار امام حسین (ع) و حتی ساکنان در شهرک پیامبر اعظم در حد فاصل بزرگراه بندر شهید رجایی تا بلوار راه آهن نیز گلایه‌های فراوانی از شدت گرفتن این بوی متعفن در ساعات شب در این محلات دارد.

بی برنامگی شهرداری نیز سبب شده تا هزینه کلانی که برای نمونه مشابه این خور در بندرعباس یعنی خور شیلات نیز صورت گرفت، عملا بی نتیجه باقی بماند و در حالی که وعده داده شده بود، خور شیلات یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باشد، اکنون وضعیت نامناسبی دارد!

سکوت مسؤولان مدیریت شهری از یک سو و شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان از سوی دیگر موجب شده تا مردم بشدت گله‌مند شده و از مدیریت عالی استان انتظار داشته باشند تا موضوع را به طور ویژه مورد بررسی قرار دهد.

دفتر خبرگزاری فارس در استان هرمزگان مصمم است تا این موضوع را که به عنوان چالشی اساسی برای آینده گردشگری و توسعه شهر بندرعباس در شرایطی که از این شهر به عنوان پایتخت تجاری ایران و شهر خلاق یونسکو مطرح است، مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

انتهای پیام/3264

نظر شما