شناسهٔ خبر: 36954271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

نرم قابل قبولی برای پوشش اقامه نماز در مدارس نداریم

کاظمی گفت: نتوانستیم به نرم قابل قبولی برای پوشش اقامه نماز در مدارس برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«علیرضا کاظمی» امروز(پنجشنبه 21 آذر) در اختتامیه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در استان گلستان و در میز گرد تخصصی«نماز و مدرسه» اظهار کرد: 110 هزار مدرسه در آموزش و پرورش وجود دارد و 20 هزار مورد آن مدارس کوچک هستند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 17 تا 20 هزار روحانی در مدارس برای اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی فعالیت می کنند و نتوانستیم به نرم قابل قبولی برای پوشش اقامه نماز در مدارس دست پیدا کنیم.

 

کاظمی بیان کرد: کمبود منابع و روحانیت نیز در مدارس به خوبی مشهود است و امیدواریم بتوانیم ضریب نفوذ ائمه جمعه و جماعات را افزایش دهیم و قطعا حضور روحانیون به کیفیت برنامه های مذهبی و فرهنگی کمک می کند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در حوزه پرورشی تاکید داریم که مدرسه آغاز جذب دانش آموزان است و معلم پرورشی می تواند با نقش آفرینی هایی که دارد به اقامه نماز کمک کند.

 

کاظمی با بیان اینکه در 70 هزار مدرسه نماز جماعت برگزار می کنیم، بیان کرد: روحانیت و ائمه جماعت برای ترویج اقامه نماز پرچمدار هستند و باید به بهره گیری از روحانیت در مدارس اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نظر شما