شناسهٔ خبر: 36953586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس با ۱۸۰ تیم در رزمایش ترافیکی زمستانه کرمان حضور دارد

کرمان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه پلیس با ۱۸۰ تیم در گردنه و راه‌های این استان حضور دارد گفت: سال گذشته افزون بر هزار و ۱۲۰ نفر از هموطنان در شهر و راههای استان کرمان جان خود را از دست دادند که بیش از ۸۰ درصد این تعداد در راه‌ها و برون شهرها جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز پنجشنبه در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه ۹۸ در گدار برفگیر خانه سرخ واقع در محور بردسیر به سیرجان افزود: حضور دستگاه ها و نهادهای مختلف در این رزمایش بیانگر آمادگی سازمان ها و نهادها و همراهی خوب در اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه زمستان امسال طبق برآورد هواشناسی پربارش خواهد بود اظهار داشت: گردنه خانه سرخ یکی از بیست و هفت گردنه برفگیر استان کرمان است که رزمایش ترافیکی پلیس به صورت عملیاتی در این منطقه به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: ۷۵۰ تیم مشترک با محاسبه امدادخودرو و واحدهای انتظامی در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه ۹۸ استان کرمان حضور دارند.

وی با بیان اینکه پلیس از اجرای رزمایش طرح ترافیکی زمستانه، سه هدف مهم را دنبال می کند تصریح کرد: کنترل تصادفات، سوانح و حوادث ترافیکی با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از جمله اهداف این طرح است.

سردار ناظری، کنترل رفتار رانندگان بخصوص رفتار رانندگان پرخظر و نجات جان مردم را یکی دیگر از اهداف مهم طرح زمستانه عنوان کرد.

وی گردنه های برفگیر استان کرمان را ۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: مهمترین گردنه برفگیر کرمان گدار خانه سرخ است که طرح زمستانه رزمایش ترافیکی از این نقطه آغاز می شود.

وی بر استفاده از هواناجا نیز در طرح زمستانه ترافیکی سال جاری تاکید کرد و افزود: هواناجا نیز با پشتیبانی، نظارت و کنترل رفتار رانندگان و همچنین امدادرسانی در این طرح تاثیرگذار خواهد بود.

سردار ناظری تاکید کرد: بیش از ۹۱ میلیون تردد طی سال گذشته در محورهای شمال استان کرمان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تلفات ناشی از حوادث جاده ای طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است افزود: در هشت ماه گذشته نیز بیش از ۸۰۰ جان باخته حوادث جاده ای در استان کرمان وجود داشته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ندارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان از معاینه فنی خودرو قبل از سفر به عنوان اقدامی مهم یاد کرد و گفت: این اقدام از بروز خطرات احتمالی در راهها جلوگیری می کند و رانندگان به توصیه های پلیس راه توجه کنند و آذوقه و لوازم کافی گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پلیس در طرح زمستانه به صورت جدی با افراد خطر آفرین و قانون گریز در رانندگی برخورد می کند تاکید کرد: خودروهای پلیس به ردیاب لحظه ای خودروها مجهز است و راندگانی که تخلفات حادثه ساز دارند به صورت بر خط اعمال قانون می شود.

آرامش و امنیت دو جز جدا نشدنی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز امنیت را یکی واجبات و نیازهای  جامعه دانست و تصریح کرد: زمانی امنیت باشد آرامش نیز وجود دارد و سرمایه اجتماعی نیز از دست نمی رود.

محمدصادق بصیری تصریح کرد: مردم زمانی امنیت را در راستای سلامت خود ببینند قدر آن را می دانند و این با تلاش های سنگربانان امنیت و سلامت جامعه محقق می شود.

اصلاح ۶۹ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان کرمان

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به نقاط حادثه خیز استان کرمان، خاطرنشان کرد: ۶۹ نقطه پرحادثه در ۱۵ شهرستان استان به شکل امانی رفع حادثه خیزی شده است.

سید علی حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجود دارد که در این زمینه کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است گفت:همچنین این استان بعد از اصفهان با هزار و ۹۰۰ کیلومتر بیشترین طول بزرگراه را در کشور دارد.

وی طول مسیر گردنه های برفگیر استان کرمان را هزار و ۵۷ کیلومتر عنوان و تصریح کرد: ۴۱ راهدارخانه سیار و ثابت با ۳۷۰ پرسنل و ۱۸۶ خودرو سبک و سنگین در طرح زمستانه سال جاری آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۲۹ هزار تن شن و نمک برای بازگشایی محورهای استان کرمان در زمان بارش برف و یخبندان در فصل زمستان خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که با ۲۲ دوربین نظارتی بر تمام گردنه ‌های اصلی استان کرمان نظارت می‌ کند تصریح کرد: چهار دوبین نظارتی جدید نیز بزودی در محورهای مواصلاتی این استان به ویژه در گردنه های برفگیر نصب خواهد شد.

وی افزود: ۳۷ مجتمع خدمات رفاهی نیز در طول محورهای مواصلاتی استان کرمان در طرح رزمایش زمستانه تجهیز شده‌ تا در صورت مسدود شدن راهها به افراد خدمات ارائه کند.

وی شمار نقاط حادثه خیز استان کرمان را ۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: در ۱۵ منطقه از این تعداد عملیات مختلف رفع حادثه خیزی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی استان کرمان به دلیل آغاز این رزمایش از منطقه حادثه خیز گدار خانه سرخ افزود: خدمات هلال احمر در سطح استانی، ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست.

رضا فلاح ادامه داد: خدمات جمعیت هلال احمر برای کاهش و تسکین آلام بشری و تکریم انسان‌ها برنامه ریزی و اجرا می شود و جمعیت هلال احمر متولی حوادث طبیعی است.

وی تصریح کرد: در طرح ترافیکی زمستانه پلیس بیش از ۲۵ پایگاه ثابت و موقت با حضور ۵۰۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در قالب نجاتگر و واکنش سریع دراستان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما