شناسهٔ خبر: 36953216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران:

تغییر ناگهانی نرخ ارز بسیاری از صادرکنندگان را ورشکست کرد

کرمان - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران گفت: بعد از انقلاب با چند شوک ارزی مواجه بودیم که یکی از آنها تغییر ناگهانی نرخ ارز بود که بسیاری از صادرکنندگان ما را ورشکست و خانه نشین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید نفر ظهر پنجشنبه در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بیان داشت: اقتصاد کشور ما متاسفانه یک اقتصاد صادراتی نیست.

وی افزود: حقیقتا ما خودمان ظرفیت های خودمان را نمی‌دانیم زیرا اگر این ظرفیت ها احصا شود می‌تواند مسیر خوبی برای ما داشته باشد؛ پیشنهاد می‌کنم کتابی از صادرکنندگان بزرگ را تدوین کنید تا آیندگان از آن بهره ببرند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با طرح این سوال که آیا ارز صادراتی یک ارزش است یا ضد ارزش؟ گفت: ما انتظار داشتیم دولت یک تفاوتی بین ارز و ارز صادراتی داشته باشند.

نفر گفت: اقتصاد ما در زمان دولت قبل و قبل از انقلاب بر پایه نفت بنا گذاشته شده و من امروز واقفم که قبل از انقلاب ۷۰ درصد جمعیت روستایی و تولید کننده بودند و امروز برعکس شده است.

وی یادآور شد: ما از بعد از انقلاب با چند شوک ارزی مواجه بودیم که یکی از آنها تغییر ناگهانی نرخ ارز بود که بسیاری از صادرکنندگان ما را ورشکست و خانه نشین کرد.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران اظهار داشت: ما امروز باید امکانات خودمان را در بخش بازرگانی احصا کنیم همچنین با تبیین نقش و اهمیت صادرات و صادرکننده در اقتصاد ملی، یک زره‌ مقابل بخشنامه‌های ایضایی ایجاد خواهد شد.

نظر شما