شناسهٔ خبر: 36953153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرگ ۲ دانشجو بر اثر گازگرفتگی در شیراز

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی شهرستان شیراز ،گفت: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن موجب مرگ ۲ دانشجو در شیراز شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فرج شجاعی، پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گاز گرفتگی منجر به فوت در یک منزل مسکونی در خیابان نادر شیراز  ماموران به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند متوفیان در منزل مسکونی در حال استراحت بودند که بنا به نظر کارشناسان بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن فوت کردند.

شجاعی با بیان اینکه جسد متوفیان برای سیر مراحل قانونی به پزشک قانونی منتقل شد، گفت: شهروندان باید در استفاده از وسایل مولد گرما نکات ایمنی را رعایت و از سالم بودن این نوع وسایل اطیمنان حاصل کنند.

مونوکسیدکربن، گاز بی رنگ و بی بو است که میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از ترکیب با اکسیژن است به همین سبب هر جایی که این گاز وجود داشته باشد بلافاصله وارد خون شده و باعث مسمومیت افراد می‌شود.

سردرد مبهم، سرگیجه، بی‌حالی، سرفه شدید، گیجی، خواب آلودگی، تاری دید، حالت تهوع، تشنج، تنگی نفس و کاهش هوشیاری، نشانه‌های اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از این علائم و اقدام دیر هنگام منجر به مرگ افراد می‌شود.

نظر شما