شناسهٔ خبر: 36952766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیریت بحران استانداری هشدار داد

پیش‌بینی بارش برف در البرز

50022

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز  گفت: از صبح جمعه ۲۲ آذرماه، در ارتفاعات استان بارش متناوب برف و  در دشت البرز مرکزی بارش‌ باران و در بعضی ساعات بارش برف مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فلاح نژاد گفت: اخطاریه اداره کل هواشناسی استان حاکی از بارش برف و باران در کل استان به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی از صبح تا عصر روز جمعه ۲۲ آذر و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما و یخبندان است.

به گزارش ایسنا، فلاح‌نژاد افزود: بر این اساس در ارتفاعات بارش متناوب برف و  در دشت البرز مرکزی بارش‌ باران و در بعضی ساعات بارش برف مورد انتظار است.

وی افزود:  با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‎‌ها، لغزندگی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش سنگ و رانش کوه،  فرمانداران  و اعضاء ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها ضمن حفظ آمادگی، تدابیر و تمهیدات لازم را انجام دهند.

فلاح نژاد تصریح کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها صورت گیرد.

وی بر عدم تردد از محل‎‌های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و پرهیز از صعود به ارتفاعات تأکید کرد.

این مسئول همچنین بر اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.

فلاح نژاد همچنین بر حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی و هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی تاکید کرد و افزود: شهروندان از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه  در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمن خود داری کنند؛ در صورت سفر، به همراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی، البسه، پتو و ... ضروری است.

 سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه بخشداران در بخش محل خدمت حضور داشته باشند، افزود: حضور شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها و شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق،گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه ای ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما