شناسهٔ خبر: 36952197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واکنش آنکارا به موافقت سنای آمریکا با اعمال تحریم علیه ترکیه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به موافقت کنگره آمریکا با اعمال تحریم علیه این کشور گفت که این اقدام مانع استفاده از سامانه موشکی اس ۴۰۰ نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

واکنش آنکارا به موافقت سنای آمریکا با اعمال تحریم علیه ترکیهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب موافقت خود را با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه و حمله به شمال سوریه اعلام کرد.

این اقدام کنگره آمریکا واکنش ترکیه را در پی داشته و «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری این کشور می‌گوید: قطعنامه اعمال تحریم علیه ترکیه تاثیری در استفاده روسیه از سامانه موشکی اس ۴۰۰ نخواهد داشت، حتی اگر این قطعنامه در کنگره تصویب شود.

کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه با طرح اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ و حمله به شمال سوریه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید:

خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه به یکی از موضوعات تنش بین واشنگتن و آنکارا تبدیل شده است؛ واشنگتن خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه را تهدیدی برای ناتو توصیف کرده و ضمن حذف ترکیه از برنامه توسعه جنگنده اف ۳۵، درباره اعمال تحریم علیه ترکیه نیز هشدار داه است. ضمن این که قرارداد خرید این جنگنده‌ها با ترکیه نیز احتمالا از سوی آمریکا مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

مقام‎های ترکیه بار‌ها اظهارات مطرح شده از سوی مقام‌های آمریکا را رد و اعلام کرده‌اند که توافق خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه را تکمیل خواهند کرد.

این در حالی است که طرح فروش جنگنده اف ۳۵ به ترکیه در بودجه دفاعی ۲۰۲۰ آمریکا حذف شده و پنتاگون موظف به بازخرید جنگنده‌های فروخته شده به آنکارا شده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما