شناسهٔ خبر: 36951400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران:

۵ هزار خادمیار رضوی در مازندران ساماندهی می‌شوند/۱۱۹ پزشک خدمات درمانی رایگان به محرومین می‌دهند

مسلمی به ثبت‌نام ۱۵ هزار و ۷۳۲ نفر از مازندران در سامانه خادمیاری اشاره کرد و گفت: همه ثبت نامی‌ها دعوت به جلسه توجیهی و آموزشی شدند و تاکنون ۱۰ هزار نفر از این تعداد تائید اولیه شدند. تلاش داریم مابقی خادمیاران نیز در گردونه خدمت قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا مسلمی» امروز (21 آذر) در تبیین اهداف کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مازندران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: هدف از تشکیل کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر استان توجه به این اصل است که خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (علیه‌السلام) محدود به محدوده حرم و شهر مشهد نشود و افرادی که علاقه‌مند به خدمت به امام مهربانی‌ها هستند بتوانند در شهر، محل کار وزندگی خودشان، با وقت گذاری در راستای رفع محرومیت‌زدایی، کارهای عام‌المنفعه و خدمات مشابه خدمتی شایسته به نیت ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) به مردم ارائه دهند.

 

مسئول امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران بابیان اینکه خادمیاران افتخاری امام رضا (علیه‌السلام) در چهار حوزه «وقف و نذر»، «خادمیاری»، «فرهنگی اجتماعی» و «محرومیت‌زدایی» فعالیت دارند، اظهار کرد: خادمیاران رضوی در مازندران در قالب 260 کانون محلی (مساجد) و 274 کانون تخصصی به محرومین و نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

وی با تأکید براینکه تمامی امور خادمیاران  با محوریت امامت، ولایت و رهبری اجرایی می‌شود، گفت: عمده هدف دفاتر نمایندگی، ترویج و توسعه‌ی سیره نبوی و فرهنگ رضوی است.

 

مسلمی به ثبت‌نام 15 هزار و 732 نفر از مازندران در سامانه خادمیاری اشاره کرد و گفت: همه ثبت نامی‌ها دعوت به جلسه توجیهی و آموزشی شدند و تاکنون 10 هزار نفر از این تعداد تائید اولیه شدند.

 

 وی بابیان اینکه برای 8 هزار نفر از خادمیاران استان با عبور از مرحله گزینش نهایی، سامانه خدمت آن‌ها بازشده، تأکید کرد: مابقی خادمیارانی که در دوره‌های آموزشی شرکت نداشتند باید دوره ببینند و ساماندهی شوند به تعبیری در گردونه خدمت قرار گیرند. در غیر این صورت باید تعیین وضعیت شوند.

 

مسلمی تعداد خادمیان خواهر را 5 هزار و 19 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین 10 هزار و 732 نفر از آقایان مازندرانی به‌عنوان خادمیار افتخاری در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کردند.

 

وی بابیان اینکه خواهران خادمیار به تعداد 107 نفر از مقطع دکترا، 579 نفر از مقطع کارشناسی ارشد، هزار و 600 نفر از مقطع کارشناسی و هزار و 301 نفر از مقطع کاردانی ثبت نامی داشتند، ادامه داد: 353 نفر خادمیار خواهر دارای مدرک دیپلم، 335 نفر دارای مدرک حوزوی و 744 نفر نیز زیر دیپلم هستند.

 

مسلمی بابیان اینکه برادران خادمیار به تعداد 293 نفر از مقطع دکترا، هزار و 857 نفر از مقطع کارشناسی ارشد، سه هزار و 487 نفر از مقطع کارشناسی و هزار و 195 نفر از مقطع کاردانی ثبت نامی داشتند، افزود:2 نفر از برادران دارای مدرک فوق تخصص، 2 هزار و 238 نفرخادمیار برادر دارای مدرک دیپلم، 323 نفر دارای مدرک حوزوی و هزار و 332 نفر نیز زیر دیپلم هستند.

 

وی بابیان اینکه تعریف خدمت برای خادمیاران به حضور و تعداد جلسات خدمت تعریف‌شده است، افزود: خادمیاران در حوزه خدمات عمومی شش ساعت حضور و کانون‌های تخصصی تعداد جلسات خدمت برای شیفت حرم مهم است.

 

مسلمی یادآور شد: خادمیاران بایستی با مراجعه به سامانه خادمیاران رضوی به آدرس khademyar.aqr.ir عرصه‌های خدمتی خود را مشخص و گزارش فعالیت خود را ثبت نمایند.

 

وی بابیان اینکه خادمیاران رضوی متعهد احداث 8 واحد مسکونی ویژه سیل‌زدگان شدند، افزود تلاش داریم این تعداد واحد تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

 

مسلمی بابیان اینکه این واحدهای مسکونی سیل‌زدگان به همت خادمیاران در قالب اردوهای جهادی احداث خواهد شد، اظهار کرد: 74 پزشک مرد و 45 پزشک زن در طول هفته در سراسر استان مازندران به محرومین و نیازمندان خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهند.

نظر شما