شناسهٔ خبر: 36950994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۴ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چهار شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر سیل و آبگرفتگی است از امدادرسانی به ۱۰۰ سیل‌زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر با اشاره به اینکه چهار شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر سیل و آبگرفتگی است از امدادرسانی به 100 سیل‌زده خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:ا 17 آذرماه تاکنون روند امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در جنوب استان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار گرفتار در خودرو در سیلاب توسط نیروهای امدادی رهاسازی شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 54 امدادگر در قالب 11 تیم عملیات امدادرسانی را برعهده دارند.

آسمان 79 نقطه سیستان و بلوچستان  بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان تا صبح امروز از 79 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان گزارش بارندگی دریافت شده که بیشترین بارش با 22 میلی متر مربوط به «کتیج» از توابع فنوج بوده است.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این سامانه غیر از پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان، در تمامی شهرستان های استان فعالیت کرد به طوریکه تمرکز بارش های بیشتر در نیمه جنوبی و مرکز استان بوده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته از ایستگاه های «پیپ» نیکشهر ، «ساربوک» قصرقند و شهر زاهدان 12 میلی متر ،  زرآباد و فنوج 10 میلی متر و «مچان، سرباز، « نیلگان» و «دادکان» خاش و کشیک نیکشهر 7 میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: غالب بارندگی های این سامانه به صورت پراکنده بود به طوریکه در برخی مناطق بارش های قابل توجه و برخی مناطق میزان بارندگی ها اندک بود. 

حیدری اضافه کرد: پراکندگی بارندگی ها در زاهدان مشهود بود به طوریکه میزان بارش در محدوده فرودگاه زاهدان حدود 12 میلی متر و بارندگی در مرکزتحقیقات هواشناسی استان واقع در بلوار خلیج فارس این شهر 3.2 میلی متر بوده است.

وی افزود: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و تحلیل نقشه های هواشناسی سامانه در حال خروج از استان است اما به صورت نقطه ای در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات شرقی استان احتمال رشد ابر و بارش های ناچیز و موقتی وجود دارد.

انتهای پیام/393/ش

نظر شما