شناسهٔ خبر: 36950931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفیر اندونزی: صادرات‌ ایران به اندونزی خیلی کمتر از انتظار ماست

سفیر اندونزی با بیان اینکه مقامات دو کشور سعی کردند زیرساخت‌ها را برای رابطه اقتصادی فراهم کنند گفت: صادرکنندگان ایران صادرات خود به اندونزی را افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان که با حضور حسین مدرس‌خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان  برگزار شد اظهار داشت: اصلی‌ترین کالاهایی که از ایران گرفتیم محصولات کشاورزی مانند خرما و انجیر است.

وی با بیان اینکه صادراتی که به اندونزی می‌شود خیلی کمتر از میزانی است که ما انتظار داریم است گفت: از صادرکنندگان ایران انتظار داریم رابطه اقتصادی دو کشور ایران و اندونزی باشند و میزان صادرات خود را افزایش دهند.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به ملاقاتی که با یکی از تجار کرمانی در نمایشگاه اندونزی داشت بیان کرد: در این ملاقات رابطه خوبی برای تجارت محصولات کشاورزی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مقامات هر دو کشور سعی کردند زیرساخت‌ها را برای رابطه اقتصادی دو کشور فراهم کنند افزود: انتظار داریم در سال‌های پیش رو بسیاری از افراد بخش خصوصی اندونزی از کرمان و ایران دیدن داشته باشند و با ظرفیت‌های این استان آشنا شوند.

علیمودین با ابراز اینکه روز صادرکنندگان را به فعالان اقتصادی کرمان تبریک می‌گویم بیان کرد: انتظار داریم صادرکنندگان حس رقابت داشته و در کار خود خلاق باشند تا صادرات آنها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای گرفتن ویزا برای صادرکنندگان و تجار دو کشور فراهم شده تا پروسه ساده‌تری داشته باشیم گفت: با همکاری ریاست اتاق بازرگانی کرمان پیگیر شدیم تا بسیاری از کالاهای کرمان در اندونزی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/511/ش

نظر شما