شناسهٔ خبر: 36950826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با حضور معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور؛

افتتاح مرکز آموزشی استثنایی در سمنان

در سفر یک روزه معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان سمنان، چند طرح عمرانی در حوزه آموزش و پرورش به بهره برداری رسید و یا عملیات احداث آن آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، با حضور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آموزشگاه خیرساز زنده یاد خدیجه صداقت برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) در شهر سمنان به بهره برداری رسید.
آنچه مهرالله رخشانی مهر افتتاح کرد، مرکز آموزشی استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی (دوره اول و دوم متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای) سمنان است که با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از سال 95 با مشارکت 10 میلیارد ریالی ورثه مرحومه خدیجه صداقت احداث گردید.
این مجموعه آموزشی، تربیتی و حرفه آموزی با زیربنای بیش از یک هزار مترمربع و ساختمان آموزشی به مساحت 991 مترمربع، شامل 7 کلاس درس، فضای کارگاهی، اداری، سالن اجتماعات و نمازخانه می باشد.
20 میلیارد ریال اعتبار ساخت این پروژه توسط دولت تأمین شده است.
در این آیین علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، محمد دستورانی و سعید هژبری مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان سمنان و جمعی دیگر از مسؤولان و خیران حضور داشتند.

 

کلنگ زنی برای ساخت مجتمع 36 کلاسه و آموزشگاه 9 کلاسه در سمنان
آغاز احداث مجتمع 36 کلاسه و همچنین شروع ساخت آموزشگاه 9 کلاسه خیرساز فاطمه رستم زاده در منطقه مسکن مهر سمنان، پروژه های دیگری بود که توسط معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام شد.
مجتمع 36 کلاسه با پیش بینی اعتبار 280 میلیار ریالی با زیربنای ۱۱ هزار و ۳۴۵ مترمربع، شامل کلاس های درس، بخش اداری، کتابخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه، سایت کامپیوتر در مرکز استان سمنان ساخته خواهد شد.
همچنین مدرسه 9 کلاسه خیرساز خانم رستم زاده در مسکن مهر سمنان با ۲ هزار و ۱۶۷ متر مربع زیربنا، شامل ۹ کلاس درس، فضاهای اداری، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی احداث می‌شود.

بازدید از مجتمع آموزشی تربیتی شهرستان سرخه
رخشانی مهر همچنین در سفر یک روزه خود به استان سمنان، از مجتمع 24 کلاسه سرخه بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند ساخت این پروژه مشارکتی قرار گرفت.
این مجموعه آموزشی در ۹ هزار و ۹۱۳ مترمربع با مشارکت بانک ملت استان در حال ساخت است‌.

نظر شما