شناسهٔ خبر: 36950154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان البرز:

۷۱ کالا در حوزه صنعت ساختمان مشمول استاندارد اجباری است

کرج - مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: ۷۱ کالا در حوزه صنعت ساختمان مشمول استاندارد اجباری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتانه شکراللهی در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد صنعت ساختمان که صبح پنجشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه در برخی از حوزه های استاندارد سازی قدم های اولیه را برمی داریم، اظهار کرد: کنترل مصالح ساختمانی کاری سخت است و بدون همکاری و هم افزاری باهم به نتایج مطلوب دست پیدا نمی کنیم.

وی ادامه داد: اگر مواد اولیه ساختمان به خوبی ساخته نشود، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان اینکه سازمان استاندارد قوانین مرتبط با استاندارد را تدوین و نظارت می کند، اضافه کرد: ۷۱ کالا در حوزه صنعت ساختمان مشمول استاندارد اجباری است.

شکرالهی با بیان اینکه سازمان استاندارد فراتر از حوزه ملی بلکه در حوزه بین المللی فعالیت دارد، گفت: چهار کمیته فنی در استان البرز برای مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی تشکیل شده است.

وی گفت: با این اقدام می توانیم توانمندی های کشور در حوزه استاندارد را با دیگر کشور ها در میان گذاریم و در حوزه صادرات نیز فعالیت کنیم.

مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به اینکه ۱۶۴ کشور در سازمان ایزو حضور دارند، گفت: کشور ایران از سال ۱۹۶۰ میلادی در این سازمان عضو شده و اکنون یکی از اعضای اصلی این سازمان به شمار می رود و حق رای دارد.

شکرالهی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به این تکامل رسیده اند که باید از استانداردها بهره برد، گفت: در این کشورها بیشتر از استانداردهای تشویقی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه استاندارد ملاک تجارت کشورها است، تصریح کرد: باید موضوع اهمیت استاندارد آموزش داده شود.

نظر شما