شناسهٔ خبر: 36948519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عفو 20 هزار تبعه مقیم فاقد تابعیت در تاجیکستان

پارلمان تاجیکستان پیش نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن اتباع مقیم فاقد تابعیت در این کشور عفو می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان پیش نویس لایحه عفو و قانونی شدن وضعیت شهروندان خارجی و افراد مقیم فاقد شهروندی در قلمرو این کشور را به تصویب رساند.

این طرح تنها به ساکنان کشورهای شوروی سابق تعلق دارد  که در حال حاضر به دلایل مختلف اسناد رسمی اقامت یا ثبت نام ندارند و ساکنان سایر کشورهای خارجی شامل این عفو قرار نمی گیرند.

بر اساس این طرح زمان قانونی شدن وضعیت افراد مقیم فاقد شهروندی در قلمرو تاجیکستان سه سال پیش بینی شده و مسئولیت تحقق آن بر دوش مقامات وزارت کشور گذاشته شده است.

«اکرام عمرزاده» معاون وزارت کشور تاجیکستان در جلسه پارلمان این کشور گفت: طبق آمار وزارت کشور از میان 20 هزار افراد مقیم فاقد شهروندی که در قلمرو تاجیکستان به طور غیر قانونی اقامت دارند 65 در صد از آنها زن می باشند.

وی گفت: در پی قبول این لایحه افرادی که در حالت معلق حقوقی قرار دارند صاحب مجوز اقامت طولانی مدت می شوند و پس از پنج سال می توانند تابعیت تاجیکستان را به دست آورند.

تصویب این لایحه از سوی پارلمان تاجیکستان در پی درخواست اخیر رئیس جمهور این کشور برای عفو شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت مقیم این کشور، صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

نظر شما