شناسهٔ خبر: 36947961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران:

بازسازی 1093 خانه آسیب دیده سیل شوشتر ادامه دارد

50031

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه سیل فروردین امسال در 25 استان منجر به خسارت شد که خوزستان بیشترین خسارت را شاهد بود، گفت: کار بازسازی 1093 خانه آسیب دیده در شوشتر توسط بنیاد مسکن فارس ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیلزده بخش شعیبیه شهرستان شوشتر در استان خوزستان، شتاب در بازسازی این مناطق که توسط بنیاد مسکن فارس به عنوان ستاد معین بازسازی در حال انجام است را، خوب ارزیابی و اضافه کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی در این منطقه تا پایان امسال به مرحله سقف می‌رسد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس، نجار با بیان اینکه  تا پایان امسال مشکلات جاده و زیر ساخت در شعیبیه به پایان می رسد گفت: با همکاری بنیاد مسکن امسال ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی جاده شعبیه در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال زیرساخت‌های منطقه بازسازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس کار ارزیابی واحدهای آسیب دیده از سیل در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر را از روزهای اول بروز این حادثه آغاز کرد و همه مراحل ارزیابی و تعیین خسارت، زمینه سازی برای اعطای تسهیلات و وام‌های احداث و تعمیر و همچنین کمک های بلا عوض و مشارکت در احداث واحدهای آسیب دیده در شوشتر انجام شده است.

بر اساس آمارهای موجود در حادثه سیل فروردین امسال ۲۸۲ واحد شهری و ۸۱۱ واحد روستایی در شهرستان شوشتر به عنوان واحدهای نیازمند بازسازی ارزیابی شد که مراحل اعطای تسهیلات به مالکان این واحدها در حال انجام اشست.

بر پایه آمار اعلام شده با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در شهرستان شوشتر کار تعمیرات هزار و ۴۷۷ واحد ساختمانی شامل تعمیرات اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی شهریور ماه امسال به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، بنیاد مسکن با مشارکت بانک‌های عامل در قالب تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تعمیرات برای واحدهای شهری و روستایی، ۴۰ میلیون تومان وام احداث واحدهای روستایی، ۵۰ میلیون تومان وام احداث واحدهای شهری، تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

براساس اعلام بنیاد مسکن فارس و علاوه بر تسهیلات اعلام شده که با نرخ بهره حداکثر ۴ درصدی تصویب و پرداخت شد، وام‌های بلاعوض بین سه تا پنج میلیون تومان به ازای هر واحد خسارت دیده در نظر گرفته شده بود.

تامین سیمان رایگان برای واحدهای احداثی به میزان ۱۶ کیسه ۵۰ کیلویی و واحدهای تعمیری به میزان لازم، در قالب هدیه مقام معظم رهبری و با عاملیت بنیاد مستضعفان نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام

نظر شما