شناسهٔ خبر: 36947952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

قدیمی‌ترین فیلم بدست آمده از رهبری

صاحب‌خبر -
کد خبر: ۱۹۱۴۴۹
شهدای ایران؛ ۲۳ آذر ۱۳۵۶، رژیم پهلوی یک روحانی جوان خراسانی را به تبعید فرستاد. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، از مبارزان مصمم مشهد، راهی ایرانشهر، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان شد تا به دور از جریانات اصلی نهضت فزاینده‌ی ضد شاهنشاهی، بیش از گذشته تحت نظارت رژیم باشد. ‌

اما چندماه بعد، و در تیرماه ۵۷، سیل ویرانگر ایرانشهر، جریان جدیدی از خیزش مردمی را علیه رژیم به راه انداخت. در ناتوانی نهادهای حکومتی و نارضایتی مردم محروم ایرانشهر، همان روحانی جوان بود که مدیریت بحران را بر عهده گرفت. ‌ایرانشهر، حالا نمونه‌ی کوچکی از ایران شد تا مردم، اراده‌ روحانیت برای فریادرسی ملت، و دغدغه‌ی مبارزین برای آبادانی مملکت را از نزدیک مشاهده کنند.

ویدئویی که تماشا می‌کنید، درآمدی است بر  یک فیلم نویافته از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر، و تکاپوی ایشان برای کمک‌رسانی به مردم که برای نخستین بار منتشر می‌شود.

نسخه کامل این ویدئو که دست کم تاکنون، قدیمی‌ترین فیلم موجود از زندگی آیت‌الله خامنه‌ای است، روایتی صادق و گویا از ایران پیش از انقلاب، و پیوند دیرینه‌ی روحانیت و جامعه‌ی ایرانی را به تصویر خواهد کشید.

نظر شما