شناسهٔ خبر: 36944782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اسلام هراسی؛ تاثیرگذارترین موضوع بر رأی مسلمانان در انتخابات هفته آینده انگلیس

حوزه/ درحالی که انتخابات در بریتانیا نزدیک می باشد، مسلمانان این کشور اهمیت به مبحث اسلام هراسی و لفاظی های ضدمسلمانی، بازار کار و تبعیض در محل کار و آموزش را از مهمترین موضوعات برای رای دادن می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، درحالی که بریتانیا به انتخابات نزدیک می شود، به نظر می رسد بحث اسلام هراسی و لفاظی های ضدمسلمانی در این کشور به مهمترین موضوع تاثیر گذار در رای مسلمانان تبدیل شده است و نامزدهای انتخاباتی هر یک خودشان را برای رویارویی با این معضل آماده می سازند.

عبدالله فالق ، رئیس تحقیقات در بنیاد کوردوبا ، می گوید مسلمانان بریتانیا معمولا  به کاندیدای حزب کارگر رأی می دهند ، اما درست نیست که یک کل جامعه را از نظر سیاسی به یک حزب محدود سازیم.

فالق در گفتگو خبرنگاران گفت که انتخابات عمومی این هفته «مهم» خواهد بود زیرا آینده جامعه ما را شکل می دهد .

وی گفت: موضوعات مرتبط با مسلمانان از نظر این انتخابات عبارتند از: اسلام هراسی ، نفرت ضدمسلمانی ، بازار کار  و تبعیض در محل کار و آموزش.

فالق همچنین تأکید کرد که عناصر راست افراطی در بریتانیا از مسائلی چون مهاجرت و تروریسم به هدف عوام فریبی و پیروزی در انتخابات سوءاستفاده می کنند.

وی گفت:  با وضعیت فعلی بحث پیرامون برگزیت، اوضاع به این راحتی ها نیست. جناح راست افراطی و سایر عناصر نژاد پرست و اسلام هراس در حال به دست گرفتن حوزه سیاسی این کشور هستند و تلاش دارند کمپین هایشان را حول محور موضوعاتی چون مهاجرت، امنیت ملی و تروریسم بسازند.

فالق گفت:  باید به کسی رای دهید که به نیازهای شما گوش دهد و همچنین بتواند به شما کمک کند.

این نماینده جامعه اسلامی بریتانیا افزود: مسلمانان انگلیس به دنبال کاندیداهایی هستند که در درجه اول و همچنین در سطح ملی به دنبال برطرف کردن نیازهای آن ها باشند. مردم به دنبال کاندیداهایی هستند که می خواهند در جهت وحدت کشور و بهترین منافع جامعه انگلیس به عنوان یک کل تلاش کنند و باعث ترویج نفرت و تفرقه نشوند. 

وی در پایان گفت: مسلمانان در اینجا احساس انزوا می کنند و به درستی درباره آنان صحبت نمی شود. آنان که اکنون دومین گروه مذهبی بزرگ و رو به رشد در این کشور هستند باید نمایندگان بیشتری در عرصه سیاسی داشته باشند.

نظر شما