شناسهٔ خبر: 36944762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

فرمانده ناجا:

پلیس نیازمند خودرو‌های بهتری است

روزنامه جوان

فرمانده نیروی انتظامی باتأکید بر اینکه سهمیه‌بندی بنزین روی مأموریت‌های پلیس تأثیر داشته‌است، گفت که پلیس برای اجرای مأموریت‌هایش باید بهترین خودرو‌ها را در اختیار داشته باشد.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار حسین اشتری صبح دیروز در آغاز رزمایش طرح ترافیکی زمستانه که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حفاظت از جان مردم یکی از ارزشمندترین کارهاست و ما برای اینکه تلفات جاده‌ای را کاهش بدهیم باید از تکنولوژی و تجهیزات روز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳ درصد جان‌باختگان و ۱۰‌درصد جمع تصادفات کاهش پیدا کرده این آمار درحالی است که با افزایش تعداد خودرو و افزایش تردد حدود ۵/۲ درصدی از ابتدای سال روبه‌رو بوده‌ایم، هر چند که این تعداد کاهش تصادفات و جانباختگان هم زیاد است و لازم است تمام دستگاه‌ها و مخصوصاً دولت در کاهش تصادفات کمک کنند.

وی ادامه داد: موضوع ترافیک یک موضوع ملی است و اینکه برخی تصور کنند صرفاً نیروی انتظامی باید درباره افزایش ترافیک و سوانح رانندگی پاسخگو باشد، درست نیست! البته پلیس خود را موظف و بالاترین متولی می‌داند و به همین منظور برای کاهش تلفات جاده‌ای پلیس به سمت هوشمندسازی می‌رود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌۱۴۰۰ اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شود.

سردار اشتری، در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص افزایش بنزین و تأثیر آن روی مأموریت‌های پلیس گفت: بنزین همان تأثیری را که در جامعه داشته بر ما هم داشته است و ما هم به دنبال این هستیم که این خلأ را پر کنیم تا در انجام مأموریت‌هایمان با مشکل روبه‌رو نشویم. وی همچنین تأکید کرد که پلیس برای انجام مأموریت‌های محوله باید بهترین خودرو‌ها را در اختیار داشته باشد هر چند که اولویت ما خودرو‌های داخلی است.

مأموران پلیس در ۱۱۲ گردنه برفی و حادثه خیز حضور دارند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در حاشیه این رزمایش با بیان اینکه این طرح از امروز آغاز شده است و تا ۲۰‌اسفند ادامه خواهد داشت و به همین منظور مأموران پلیس در ۱۱۲‌گردنه و نقاط برف‌گیر و حادثه‌خیز مستقر خواهند شد، گفت: نیاز است با وجود بیش از ۳۳‌میلیون خودرو در کشور و ۴۲‌میلیون گواهینامه، با تعامل بیشتر تردد‌ها را در زمستان مدیریت کنیم.

سردار هادیان‌فر افزود: متأسفانه در سال گذشته ۱۰۲۴ نفر به علت برف گرفتگی و تصادفات ناشی از آن جان خود را از دست دادند، ادامه داد: در این طرح بیش از ۲۰هزارو ۸۲۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت دستگاه‌های امدادی و خدماتی حضور دارند و ۴۸۰۰ پایگاه زمستانی در این زمینه دایر است.

نظر شما